|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH TÜRE (fatihture@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYBEY İMAMOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarla tarım sistemleri, ekim nöbeti, toprak işleme yöntemleri ve nadas sistemlerinin temellerini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarla bitkilerinin tarım alanındaki önemini öğrenebilir. |
PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tarla tarım sistemlerini ve uygulama şekillerini öğrenebilir |
PÇ-13 Tarımsal üretim ve pazarlamada sorunlar ile çözüm önerileri hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ekim nöbeti ve uygulama şekillerini öğrenebilir |
PÇ-20 Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tarla bitkilerinde kullanılabilecek bitki besin maddeleri ve uygulamalarını öğrenebilir |
PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Nadas sistemlerinin nasıl uygulandığını öğrenebilir. |
PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk tarımının yapısı, tarla bitkilerinin ekonomik önemi, tarla tarım sistemleri, nadas sistemleri, ekim nöbeti uygulamaları, gübreler ve gübreleme teknikleri ve bölgelere özel yetiştirme teknikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Organik tarla bitkileri yetiştiriciliğine giriş | anlatım, soru ve cevap |
2 | Tarla bitkilerinin sınıflandırılması | anlatım, soru ve cevap |
3 | Ekim ve dikim | anlatım, soru ve cevap |
4 | Gübre ve gübreleme | anlatım, soru ve cevap |
5 | Tarım Sistemleri | anlatım, soru ve cevap |
6 | Organik tarımda yabancı ot, hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri | anlatım, soru ve cevap |
7 | Serin iklim tahılları | anlatım, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sıcak iklim tahılları | anlatım, soru ve cevap |
10 | Serin mevsim baklagiller | anlatım, soru ve cevap |
11 | Sıcak mevsim baklagiller | anlatım, soru ve cevap |
12 | Lif ve kauçuk bitkileri | anlatım, soru ve cevap |
13 | Nişasta ve şeker bitkileri | anlatım, soru ve cevap |
14 | Yağ bitkileri | anlatım, soru ve cevap |
15 | Tarla bitkilerinde tohum ve tohumluk kavramları | anlatım, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1-Gökkuş, A., Kantar, F., Karadoğan, T., Koç, A., ?Tarla Bitkileri?, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 188, 190s., Erzurum, 1998 | |
2 | 1-Baydar, H., ?Tarla Bitkileri?, SDÜ Ziraat Fakültesi Ders Notu Yayın No: 11/2, Isparta, 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8. hafta | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 11 | 22 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |