|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBEY İMAMOĞLU (aybeyimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYBEY İMAMOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bitki besleme, makro, mikro ve yararlı diğer bitki besin elementleri, bitki besin elementlerinin alınımı hakkında bilgi vermek, bitki beslemeye ilişkin genel kavramlar; tarımda bitki beslemenin önemi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarımsal üretimdeki bitki besleme ve gübrelemenin önemi hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bitki besin maddelerinin yetersizliği durumunda ortaya çıkabilecek bitkisel gelişim, verim ve kalite sorunlarını görsel olarak tanıyabilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-12 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-13 Tarımsal üretim ve pazarlamada sorunlar ile çözüm önerileri hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bitki besleme alanında günümüze kadar yapılmış olan çalışmaları inceleyebilir. |
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. PÇ-20 Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bitkisel üretimde, çevre ve insan sağlığının önemini kavrayabilir. |
PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-9 Organik Tarım Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-10 Organik Tarım Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Organik gübreleri amacını kavrayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Gübre-toprak arasındaki etkileşimi kavrayabilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Mikro elementler hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-7 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bitki besleme alanında günümüze kadar yapılmış olan çalışmalar, bitki gelişmesi için mutlak gerekli besin elementlerinin tanımı ve sınıflandırılması, mutlak gerekli besin elementlerinin belirlenme yöntemleri, bitki besin elementi kaynağı olarak toprak, bitkilerde besin elementi alımı, bitki besin elementelerinin kök etki alanına taşınmas, bitki besin elementinin alımına etki eden etmenler, bitkilerde su alımı, azot elementi, fosfor elementi, potasyum elementi, kalsiyum, magnezyum, kükürt elementleri, mikro elementler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı: İçeriği, önemi, kural ve gerekleri. | Tanışma |
2 | Bitki beslemede gereksinim duyulan elementler. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
3 | Azot: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, azotlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
4 | Fosfor: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, fosforlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
5 | Potasyum: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, potasyumlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
6 | Kalsiyum: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, kalsiyumlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
7 | Magnezyum: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, magnezyumlu gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kükürt: Önemi, eksiklik ve fazlalık belirtileri, kükürtlü gübrelerin tanıtılması ve kullanımı ile ilgili bilgiler. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
10 | Organik gübreler: Hayvansal gübrelerin tanıtımı, önemi, kullanımı ile ilgili bilgiler. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
11 | Organik gübreler: Yeşil gübrelerin tanıtımı, önemi, kullanımı ile ilgili bilgiler. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
12 | Gübreleme yöntemleri. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
13 | Yapraktan gübreleme. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
14 | Mikro elementler: Önemi, eksiklik ve fazlalık sorunları, gübreleri. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
15 | Gübreleme – insan sağlığı çevre etkileşimi. | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kacar, B. ve Katkat, A.V., 2007. Bitki Besleme (Üçüncü Baskı). Nobel Yayın No: 849, Fen ve Biyoloji Yayınları Dizisi: 29, ISBN: 978-975-591-834-1, Nobel Basımevi, 659 sayfa, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |