|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBEY İMAMOĞLU (aybeyimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYBEY İMAMOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarımda kültür-teknik uygulamaları ve buna ilişkin ülke sorunları hakkında genel bilgiler vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarımda kültürteknik konularının önemini kavrayabilir, bunları yorumlayabilir ve konumuna uygun tavır geliştirebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ülkedeki kültür-teknik çalışmalarına ilişkin sorunları ve çözüm esaslarını kavrayabilir, insiyatif kullanabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toprak ve su kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toprak ve su kaynaklarından optimum biçimde yararlanılması, bu kaynakların korunması ve geliştirilmesi, üretimin çeşitli aşamalarında gerekli tüm yapı ve tesislerin planlanması, projelenmesi ve yapımı, tarım işletmelerinin yapısal ve fiziksel yönden gelişmelerini sağlayan ve etkileri uzun dönemli olan önlemlerin incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültürteknik biliminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki boyutları | Sulama sistemlerinin tarihsel gelişiminin tartışılması |
2 | Tarımsal üretim sistemlerinde çevre kontrolü | Sulamadan kaynaklanan sorunların tartışılması |
3 | Agrometeoroloji ve kültürteknik çalışmalarındaki yeri | Sunum |
4 | Tarımsal hidroloji ve kültürteknikteki yeri | Sunum |
5 | Su kaynaklarının geliştirilmesi | Sunum |
6 | Sulamada su kalitesi ve tuzluluk | Sunum |
7 | Sulama teknolojileri | Damla sulama sistemlerinin incelenmesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Drenaj ve arazi ıslahı | Mikro drenaj uygulaması |
10 | Sulama sistemlerinin izleme ve değerlendirilmesi | İnfiltrasyon |
11 | Türkiye'nin toprak ve su koruma sorunları | Soru-cevap |
12 | Kırsal yerleşmeler ve altyapı sorunları | Soru-cevap |
13 | Tarımsal yapı projelerinin hazırlanması ve uygulanması | Soru-cevap |
14 | Tarımsal yapıları planlama ve uygulama sorunları | Soru-cevap |
15 | Çevre kirliliği ve sorunları | Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kanber, R. 2002. Sulama. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |