|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SUAT BİRECİKLİGİL (suatbirecikligil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Örtü altı sitemleri ve örtüaltı sebze yetiştiriciliği konusunda temel bilgilerin verilmesi ve örtüaltında yetiştiriciliği yapılan başlıca sebze türlerinin yetiştirme tekniklerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örtüaltı sistemlerini öğrenebilir |
PÇ-5 Organik tarım amaçlı üretimi yapılan bitkileri temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tanıyabilme ve değerlendirme. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-28 Alanı ile ilgili çalışmalarda ilgili sorunları belirleme ve çözüm üretme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Örtüaltında yetiştiriciliği yapılan başlıca sebze türlerinin yetiştirme tekniklerini bilebilir |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-21 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Örtüaltında yetiştiriciliği yapılan alanlarda görülen zararlıları bilebilir |
PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. PÇ-24 Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seracılığın Tarihçesi, ekonomik önemi, yer seçimi. Sera yapı malzemeleri, örtü materyalleri, ısıtma, soğutma, havalandırma, sulama, gübreleme, ortam hazırlama ve hastalık ve zararlıların kontrolu. Serada domates, hıyar, biber, patlıcan, marul, kavun, karpuz, fasulye, kabak vb sebzelerin yetiştiriciliği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seracılığın Tarihçesi | sunum |
2 | Seracılığın Tarihçesi | sunum |
3 | Sera için yer seçimi | sunum |
4 | Sera yapı malzemeleri | sunum |
5 | Serada ısıtma, soğutma, havalandırma | sunum |
6 | Serada sulama | sunum |
7 | Serada gübreleme | sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ortam hazırlama ve hastalık ve zararlıların kontrolü | sunum |
10 | Serada domates yetiştiriciliği | sunum |
11 | Serada karpuz yetiştiriciliği | sunum |
12 | Serada salatalık yetiştiriciliği | sunum |
13 | Serada biber yetiştiriciliği | sunum |
14 | Serada patlıcan yetiştiriciliği | sunum |
15 | Serada marul yetiştiriciliği | sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Günay, A. 1992. Genel Sebze Yetiştiriciliği. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Yayınları, Ankara. | |
2 | Günay, A. 2005. Sebze Yetiştiriciliği. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Yayınları, Ankara. | |
3 | Eraslan, H. 2004. Örtüaltı Yetiştiriciliği. Uğurer Yayıncılık Tarım Kitapları Serisi, Kayseri. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, 1- Günay, A. 1992. Genel Sebze Yetiştiriciliği. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Yayınları, Ankara. 2- Günay, A. 2005. Sebze Yetiştiriciliği. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Yayınları, Ankara. 3- Eraslan, H. 2004. Örtüaltı Yetiştiriciliği. Uğurer Yayıncılık Tarım Kitapları Serisi, Kayseri. Materyal |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |