|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SUAT BİRECİKLİGİL (suatbirecikligil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET SUAT BİRECİKLİGİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kırsal kalkınma ile ilgili temel kavramları aktarmak, Kırsal kalkınmada çalışma alanlarını ortaya koymak, Kırsal kalkınma politikalarının ve uygulamalarının başlıca özelliklerini belirlemek, Kırsal kalkınma alanında dünyada ve Avrupa Birliğinde meydana gelen değişimleri tartışmak ve Türkiye açısından konuyu incelemek, Kırsal kalkınma çalışmalarında sorun analizi tekniklerini ve çözüm yaklaşımlarını aktarmak. Kırsal kalkınma ile tarımsal kalkınma, kırsal sanayi ve kalkınma ekonomisi arasındaki ilişkileri tartışmak, kırsal kalkınma uygulamalarına yönelik proje geliştirme ve bu aşamada dikkat edilecek noktaları belirlemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitkisel ve hayvansal üretim tekniğini öğrenme ve uygulama becerisi kazanabilir |
PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-28 Alanı ile ilgili çalışmalarda ilgili sorunları belirleme ve çözüm üretme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tarımsal üretimle ilgili araç-gereç ve donanımları tanıtma, kullanabilme becerisi kazanabilir |
PÇ-25 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-27 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Genel ve tarım ekonomisi ile ilgili kavramları tanıma, anlama, konularına bütüncül yaklaşım kazanabilir |
PÇ-7 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekonomik Kalkınma Kavramı, Kırsal Alan ve Kırsal Kalkınma Tanımının Kapsamı, Kırsal Kalkınmanın Amaçları, Kırsal Alan Özellikleri, Kırsal Kalkınmanın Temel Bileşenleri, Kırsal Kalkınmanın İlkeleri, Kırsal Alanda Mevcut Durum ve Temel Özellikleri, Kırsal Alanda Yoksulluk ve Yoksunluk, Kırsal Kalkınma Politikaları ve Uygulamaları, Kırsal Kalkınma Projeleri, Kırsal Kalkınmada Ortaya Çıkan Yeni Yönelimler, Avrupa Birliği Kırsal Kalkınma Yaklaşımları ve Türkiye, Kırsal Kalkınmaya Yönelik Stratejik Hedefler, Ulusal Kırsal Kalkınma Hedefleri Açısından Güçlü ve Zayıf Yönler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekonomik Kalkınma Kavramı, Kırsal Alan ve Kırsal Kalkınma Tanımının Kapsamı, Kırsal Kalkınmanın Amaçları, Kırsal Alan Özellikleri | anlatım, soru ve cevap |
2 | Kırsal Kalkınmanın Temel Bileşenleri, Kırsal kalkınma ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiler. Kırsal kalkınma ile tarımsal kalkınma, kırsal sanayi, tarım politikası ve kalkınma ekonomisi arasındaki ilişkileri | anlatım, soru ve cevap |
3 | Kırsal Kalkınmanın İlkeleri | anlatım, soru ve cevap |
4 | Kırsal Alanda Mevcut Durum ve Temel Özellikleri | anlatım, soru ve cevap |
5 | Kırsal Alanda Yoksulluk ve Yoksunluk | anlatım, soru ve cevap |
6 | Kırsal Kalkınma Politikaları ve Uygulamalarının temel özellikleri | anlatım, soru ve cevap |
7 | Kırsal kalkınmada kapasite artışının geliştirilmesi | anlatım, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulanmış Kırsal Kalkınma Proje Örnekleri | anlatım, soru ve cevap |
10 | Türkiye?de kırsal kalkınma politikaları, uygulamaları ve sonuçlarının tartışılması | anlatım, soru ve cevap |
11 | Dünya da Kırsal Kalkınmada Ortaya Çıkan Yeni Yönelimler Avrupa Birliği Kırsal Kalkınma Yaklaşımları ve Türkiye | anlatım, soru ve cevap |
12 | Türkiye?de Kırsal Kalkınmaya Yönelik Stratejik Hedefler Ulusal Kırsal Kalkınma Hedefleri Açısından Güçlü ve Zayıf Yönler | anlatım, soru ve cevap |
13 | Kırsal kalkınma çalışmalarında sorun analizi teknikleri, öncelik belirleme, risk analiz ve çözüm yaklaşımları | anlatım, soru ve cevap |
14 | Kırsal kalkınmada katılım, katılımcı yaklaşımlar ve uygulama teknikleri | anlatım, soru ve cevap |
15 | Kırsal kalkınmaya yönelik proje geliştirme ve proje geliştirmede temel kavramlar ve dikkat edilecek unsurlar | anlatım, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dönem başında hazırlanan ders sunularının öğrencilere verilmesi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Bilgisayar, Yardımcı ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |