|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBEY İMAMOĞLU (aybeyimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HİLAL MUTLU, YUNUS KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrenciye; Dünya üzerindeki fosil kaynaklı yakıtların giderek tükendiğini kavratmayı, teknolojik, ekonomik ve toplumsal gelişmelere paralel olarak yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanım oranının arttığını öğretmeyi, Türkiye’deki ve Dünya’ daki yenilenebilir enerji kaynaklarının durumunu yorumlayabilme becerisini kazandırmayı, Yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak sistem tasarımı ve uygulama yeteneğini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Enerjiyi ve enerjiye olan ihtiyacı kavrayabilir. |
PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk sahibi olur. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-9 Organik Tarım Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-10 Organik Tarım Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. PÇ-24 Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-25 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 Organik Tarım Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-21 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. PÇ-24 Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrayabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-10 Organik Tarım Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-21 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-27 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-28 Alanı ile ilgili çalışmalarda ilgili sorunları belirleme ve çözüm üretme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Güneş enerjisini, güneş enerji santrallerini ve güneş enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-25 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-27 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-28 Alanı ile ilgili çalışmalarda ilgili sorunları belirleme ve çözüm üretme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Rüzgâr enerjisini, rüzgâr enerji santrallerini ve rüzgâr enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-27 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Jeotermal enerjiyi, jeotermal enerji santrallerini ve jeotermal enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. PÇ-27 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-28 Alanı ile ilgili çalışmalarda ilgili sorunları belirleme ve çözüm üretme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-8 | Geri dönüşüm ve atık depolama işlemlerini yapabilir. |
PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. PÇ-21 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. PÇ-25 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-27 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-28 Alanı ile ilgili çalışmalarda ilgili sorunları belirleme ve çözüm üretme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Yenilenebilir enerji kaynakları kullanarak sistem tasarımı ve uygulamalarını yapabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-19 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. PÇ-27 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi hakkında bilgiye sahiptir. PÇ-28 Alanı ile ilgili çalışmalarda ilgili sorunları belirleme ve çözüm üretme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enerji ihtiyacı, fosil kökenli yakıtlar, güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi, jeotermal enerji, biokütle enerjisi, hidroelektrik enerji, dalga enerjisi, nükleer enerji, hidrojen enerjisi, Türkiye’deki ve Dünya’daki yenilenebilir enerji kaynaklarının analizi. Organik gıda üretimi Su hasadı ve yönetimi Ekolojik zararlı mücadelesi Kuraklık için çözümler Toprak ıslahı ve erozyon önlemleri Çiftlik hayvanları Su kültürü (su ürünleri) Afete hazırlık ve önleme Rüzgarkıran bitkilendirme ve yangın önlemleri Biyobölgesel organizasyon | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enerji kavramı ve enerji ihtiyacı | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
2 | Fosil kökenli yakıtlar | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
3 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
4 | Güneş enerjisi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
5 | Rüzgâr enerjisi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
6 | Jeotermal enerji | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
7 | Yenilenebilir enerji kaynakları kullanarak sistem tasarımı ve uygulamaları | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biokütle enerjisi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
10 | Hidroelektrik enerji | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
11 | Dalga enerjisi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
12 | Nükleer enerji | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
13 | Hidrojen enerjisi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
14 | Atık depolama | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
15 | Dünya’daki ve Türkiye' deki yenilenebilir enerji kaynaklarının analizi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Permakültüre Giriş, Bill Mollison | |
2 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları, İsmet Akova, Nobel Yayınevi, 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2,5,7 | ||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 4,6 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |