Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER103 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER103 Adı: TEMEL SANAT VE TASARIM EĞİTİMİ I Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel sanat eğitimi nesneler arasındaki biçimsel dokusal yapısal,işlevsel v.b ilişkileirn algılanmasına yönelik araştırma ,gözlem ve bunların seramik alanında uygulanması amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 temel sanat ilkelerini kullanarak kompozisyonlar hazırlayabilir. PÇ-13 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir.
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Gördüğünü doğru algılayıp çizebilir PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Temel Sanat Eğitimi kavramlarını bilir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 .Karakalem ve renkli formlarda somut çizimler yapabilir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Doğayı, insanın yaşam çevresini, nesneleri ve sanat eserlerini kaynak olarak ele almayı, gözlem-analiz-sentez sistematiği ile yorumlamayı öğretmek amaçlanır. Tasarıma yönelik alanlarda, tasarım disiplini alacak olan öğrencilere, sanatın temel tasarım öğelerini; nokta-çizgi, yön, ölçü, oran, form, doku (tekstür, strüktür), renk, ışık ve gölge çalışmalarını öğreterek, nesneler üzerinde bağ kurmayı ve yaratıcılıklarını geliştirerek yorum yapma yeteneğini kazandırmayı; yaparak ve yaşayarak yapılan çalışmalarda, öğrencilere bir tasarımcının gereksinim duyacağı görme ve düşünme biçimini kazandırmayı kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel sanat eğitimine giriş, dersin önem ve kapsamı, kullanılacak araç ve materyallerin tanıtılması ve temininin istenmesi. Anlatım,Soru -cevap
2 Nokta çalışmaları, noktanın farklı olanaklarını kullanarak, nokta etkisi veren doğal veya yapay objelerle nokta etüt çalışması Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama
3 Nokta çalışmalarına devam. Çizgi nedir, çizgi çeşitleri nelerdir, çizginin sınıflandırılması, çizginin anlatım olanakları, çizgi uygulamaları. Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama
4 Çizgi uygulamalarına devam. Ritim nedir? Nokta öğesi. Noktanın anlatım olanakları ve yüzeysel nokta düzenlemeleri uygulaması. Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama
5 Nokta etkisi veren doğal veya yapay objelerle kompozisyon çalışması Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama
6 Doğal obje etüdü çalışması ışık-gölge ve dokunun önemi. Doğal bir objenin etüdünün yapılması. Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama
7 Obje etüdünden hareketle grafiksel – resimsel anlatımların tasarlanması. Ara sınav hakkında bilgi verilmesi. Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Tasarım ilkeleri, Tekrar, Aralık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik, Ritim, Hareket, Zıtlık. Anlatım,powerpoınt sunumu
10 Form biçim ilişkisi(stilizasyon, soyutlama, deformasyon vb.) Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama
11 Kolaj tekniği ile, tasarım ilkeleri özgün kompozisyon çalışmaları Anlatım,powerpoınt sunumu
12 Doku Öğesi, önemi, sınıflandırılması. Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama
13 Doku, doku çeşitleri, tanımı, biçimi, objelerin dokusal yapıları ile resmedilmesi, doğadan doku araştırmaları Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama
14 Doku, hacim düzenlemeleri, serbest dokusal çalışmalar ve uygulamalar Demonstrasyon, Uygulama
15 Doku çalışmaları-performans ödevlerinin toplanması Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay
2 Gence Canan Deliduman Temel Sanat Eğitimi Gerhun Yayıncılık
3 Alpaslan Sabiha Aker Tasarım Mesleki Resim Ya-Pa Yayınları
4 Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
A3 Resim kağıdı,resim kalaemleri,rapido kalemi ,rapido mürekkepleri,resim altlığı,silgi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 15 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 4 7 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90