|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel sanat eğitimi nesneler arasındaki biçimsel dokusal yapısal,işlevsel v.b ilişkileirn algılanmasına yönelik araştırma ,gözlem ve bunların seramik alanında uygulanması amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | temel sanat ilkelerini kullanarak kompozisyonlar hazırlayabilir. |
PÇ-13 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Gördüğünü doğru algılayıp çizebilir |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Temel Sanat Eğitimi kavramlarını bilir. |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | .Karakalem ve renkli formlarda somut çizimler yapabilir. |
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğayı, insanın yaşam çevresini, nesneleri ve sanat eserlerini kaynak olarak ele almayı, gözlem-analiz-sentez sistematiği ile yorumlamayı öğretmek amaçlanır. Tasarıma yönelik alanlarda, tasarım disiplini alacak olan öğrencilere, sanatın temel tasarım öğelerini; nokta-çizgi, yön, ölçü, oran, form, doku (tekstür, strüktür), renk, ışık ve gölge çalışmalarını öğreterek, nesneler üzerinde bağ kurmayı ve yaratıcılıklarını geliştirerek yorum yapma yeteneğini kazandırmayı; yaparak ve yaşayarak yapılan çalışmalarda, öğrencilere bir tasarımcının gereksinim duyacağı görme ve düşünme biçimini kazandırmayı kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel sanat eğitimine giriş, dersin önem ve kapsamı, kullanılacak araç ve materyallerin tanıtılması ve temininin istenmesi. | Anlatım,Soru -cevap |
2 | Nokta çalışmaları, noktanın farklı olanaklarını kullanarak, nokta etkisi veren doğal veya yapay objelerle nokta etüt çalışması | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
3 | Nokta çalışmalarına devam. Çizgi nedir, çizgi çeşitleri nelerdir, çizginin sınıflandırılması, çizginin anlatım olanakları, çizgi uygulamaları. | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
4 | Çizgi uygulamalarına devam. Ritim nedir? Nokta öğesi. Noktanın anlatım olanakları ve yüzeysel nokta düzenlemeleri uygulaması. | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
5 | Nokta etkisi veren doğal veya yapay objelerle kompozisyon çalışması | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
6 | Doğal obje etüdü çalışması ışık-gölge ve dokunun önemi. Doğal bir objenin etüdünün yapılması. | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
7 | Obje etüdünden hareketle grafiksel – resimsel anlatımların tasarlanması. Ara sınav hakkında bilgi verilmesi. | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tasarım ilkeleri, Tekrar, Aralık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik, Ritim, Hareket, Zıtlık. | Anlatım,powerpoınt sunumu |
10 | Form biçim ilişkisi(stilizasyon, soyutlama, deformasyon vb.) | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
11 | Kolaj tekniği ile, tasarım ilkeleri özgün kompozisyon çalışmaları | Anlatım,powerpoınt sunumu |
12 | Doku Öğesi, önemi, sınıflandırılması. | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
13 | Doku, doku çeşitleri, tanımı, biçimi, objelerin dokusal yapıları ile resmedilmesi, doğadan doku araştırmaları | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
14 | Doku, hacim düzenlemeleri, serbest dokusal çalışmalar ve uygulamalar | Demonstrasyon, Uygulama |
15 | Doku çalışmaları-performans ödevlerinin toplanması | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay | |
2 | Gence Canan Deliduman Temel Sanat Eğitimi Gerhun Yayıncılık | |
3 | Alpaslan Sabiha Aker Tasarım Mesleki Resim Ya-Pa Yayınları | |
4 | Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
A3 Resim kağıdı,resim kalaemleri,rapido kalemi ,rapido mürekkepleri,resim altlığı,silgi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 4 | 7 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |