|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Şekillendirme yöntemlerine uygun cam kompozisyonlarının hazırlanmasını öğretmek ve uygulamalar yapılarak, cam şekillendirme yöntemlerini öğretmek. Cam bilimi, sanatı alanında karşılaşılan, cam yapıları ve cam üretim teknolojileri ile camların ısısal, kimyasal ve mekanik özellikleri konularında temel bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cam şekillendirme yöntemlerine uygun özgün uygulamalar yapabilme. |
PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Cam şekillendirme yöntemlerine göre endüstriyel uygulamalar yapabilme. |
PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Cam şekillendirme yöntemlerini uygulayabilme. |
PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. PÇ-14 Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Cam fırınlama yöntemlerini uygulayabilme. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-21 Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; cam formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mısır cam hamuru, Pâte de Verde yöntemlerinin teorik ve uygulamalı olarak işlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İki/üç parçalı kalıp (Pâte de Verde) için üç boyutlu model hazırlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
2 | Modelin refrakter alçı tekniğine uygun kalıbının alınması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
3 | Modelin refrakter alçı tekniğine uygun kalıbının alınmasına devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
4 | Modelin refrakter alçı tekniğine uygun kalıbının alınmasına devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
5 | Kalıbın içinin cam boyalarıyla dekorlanması, proje kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama, proje ödevi |
6 | Kuruyan kalıba kristal cam konulması ve cam fırınına yerleştirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
7 | Rodaj makinesiyle keskin yerleri pahlama | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mısır pastası hakkında bilgi verilmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mısır pastası reçetelerinin hazırlanması, proje kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Deneysel Çalışma, Demonstrasyon, Uygulama, proje ödevi |
11 | Mısır pastası reçetelerinin hazırlanmasına devam edilmesi, renklendirici oksitlerle reçete hazırlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Deneysel Çalışma, Demonstrasyon, Uygulama |
12 | Başarılı reçetelerle uygulamalar yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
13 | Uygulamalara devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
14 | Uygulamalara devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
15 | Kuruyan bünyelerin fırınlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cam Teknolojisine Giriş. Sema Kuşçuluoğlu, Deniz Yücesoy, Selin Engin 1993. | |
2 | Zaccaria, Donatella. (1998). Vitray Süsleme Sanatı. Pratik El Sanatları Dizisi, İstanbul | |
3 | Uzuner, Bilgehan. (2004). Bulunuşundan Üflemeye Uygulamalı Cam Teknikleri AKANTAŞ. İnkılap Kitabevi, İstanbul. | |
4 | Cummings, Keith., (2011). Çağdaş Cam Sanatı. Çev. Mustafa Ağatekin. Lamineks Matbaacılık, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kristal Cam, Pencere camı, renkli camlar, cam şişeler, alçı, cam fırını, elmas, cetvel, cam boyaları, önlük veya tulum (atölye giysisi) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 13 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |