|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BİLSEN ŞERİFE ÖZDEMİR (bilsenozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Prehistorik Çağlardan Roma Dönemine kadar uzanan tarihi süreçte toplumların resim sanatını incelemek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Antik Çağ resim sanatı konu ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Antik çağ resim sanatını oluşturan etmenleri öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Antik çağ resim sanatındaki gelişimi kronolojik olarak yorumlama yeteneği kazanır |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Antik Çağ resim sanatı tekniklerini tanımlar |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Prehistorik Çağlardan Roma Dönemine kadar uzanan süreçte farklı toplumlarca ortaya konulan resim sanatları, kronolojik ve ikonografik olarak irdelenir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Paleolitik Dönem mağara resimleri ve içerikleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 2 | Neolitik Dönem’de resim sanatı ve içerikleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 3 | Kalkolitik Dönem’de resim sanatı ve içerikleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 4 | Tunç Çağında resim sanatı: Mısır, Mezopotamya | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 5 | Tunç Çağında resim sanatı: Minos resim sanatı | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 6 | Tunç Çağında resim sanatı: Miken resim sanatı | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 7 | Minos ve Miken Resim Sanatının Karşılaştırması | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Demir Çağ’dan Klasik Döneme kadar resim sanatı: Yunanistan ve İtalya | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 10 | Demir Çağ’dan Klasik Döneme kadar resim sanatı: Anadolu | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 11 | Anadolu’da Geç Arkaik Erken Klasik Dönem’de resim sanatı: Tümülüs resimleri | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 12 | Hellenistik ve Roma Dönemi’nde Anadolu resim sanatı | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 13 | Pompei duvar resimleri ı.-ıı. stil | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 14 | Pompei duvar resimleri ııı.-ıv. –v. stil | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | O. Bingöl, Arkeolojik Mimaride Resim, 2015. | |
| 2 | O. Bingöl, Malerei und Mosaik in der Türkei , 1997. | |
| 3 | H. Mielsch, Römische Wandmalerei ,2001. | |
| 4 | N. Zimmermann, S. Ladstatter, Ephesos Duvar Resimleri, Hellenistik Dönem’den Bizans Dönemine Kadar, 2011. | |
| 5 | P. Ducatı, Die Etrüskische Italo-Hellenistische und Römische Malerei, 1941. | |
| 6 | I. Baldassarre, A. Pontrandolfo vd., Römische Malerei, Von Hellenismus bis spatantike, 2003. | |
| 7 | A. Peschlow-Bindokat, Tarihöncesi İnsan Resimleri, 2006. | |
| 8 | I. Hodder, Çatalhöyük, Leoparın Öyküsü, 2006. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 166 | ||