Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL105 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL105 Adı: WEB TASARIMININ TEMELLERİ Teorik+Uygulama: 1+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KADİR ABA, MEHMET KIRTAY,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, web projesi için HTML işlemlerini yapma yeterliklerini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Web sayfaları oluşturabilir. PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir
PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur.
PÇ-21 Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilir ve öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Web sayfalarında çıkabilecek sorunları çözebilir. PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir
PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur.
PÇ-21 Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilir ve öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Web sayfasının sahip olduğu özellikleri tanımlayabilir. PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur.
PÇ-21 Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilir ve öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Web sayfalarını yayınlayabilir. PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur.
PÇ-21 Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilir ve öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1. Html kodları ile WEB sayfaları için temel işlemler yapmak 2. Html kodları ile WEB sayfaları için gelişmiş özellikler oluşturmak 3. Stil şablonu (CSS) yapılandırmasını gerçekleştirmek
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İnternet ve WEB Tanımları Html Temel Etiketleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Html Temel Etiketleri Metin ve Görünüm Etiketleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Metin ve Görünüm Etiketleri Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Metin ve Görünüm Etiketleri Bağlantı (Köprü) Oluşturma Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Bağlantı (Köprü) Oluşturma Tablo İşlemleri Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Tablo İşlemleri Formlar Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Formlar Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Çerçeveler Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Çerçeveler Şablon Oluşturma Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Şablon Oluşturma Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Etkileşimli Ögeler Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Stil Şablonu(CSS) Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Stil Şablonu(CSS) Menü İşlemleri Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Stil Şablonu(CSS) Menü İşlemleri Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Parker, R. C., & Arıkan, D. (2000). Amatörler için web tasarımı & masaüstü yayıncılık. Dünya Kitapları.
2 Duckett, J. (2017). HTML - CSS web siteleri tasarlamak ve oluşturmak. Nobel Yaşam.
3 Maivald, J. J. (2013). Adobe Dreamweaver CC: classroom in a book. Pearson Education.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, bilgisayar, yardımcı ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120