|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, MEHMET KIRTAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, web projesi için HTML işlemlerini yapma yeterliklerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Web sayfaları oluşturabilir. |
PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur. PÇ-21 Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilir ve öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Web sayfalarında çıkabilecek sorunları çözebilir. |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-5 Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur. PÇ-21 Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilir ve öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Web sayfasının sahip olduğu özellikleri tanımlayabilir. |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur. PÇ-21 Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilir ve öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Web sayfalarını yayınlayabilir. |
PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur. PÇ-21 Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilir ve öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Html kodları ile WEB sayfaları için temel işlemler yapmak 2. Html kodları ile WEB sayfaları için gelişmiş özellikler oluşturmak 3. Stil şablonu (CSS) yapılandırmasını gerçekleştirmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnternet ve WEB Tanımları Html Temel Etiketleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Html Temel Etiketleri Metin ve Görünüm Etiketleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Metin ve Görünüm Etiketleri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Metin ve Görünüm Etiketleri Bağlantı (Köprü) Oluşturma | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Bağlantı (Köprü) Oluşturma Tablo İşlemleri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Tablo İşlemleri Formlar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Formlar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çerçeveler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Çerçeveler Şablon Oluşturma | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Şablon Oluşturma | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Etkileşimli Ögeler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Stil Şablonu(CSS) | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Stil Şablonu(CSS) Menü İşlemleri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Stil Şablonu(CSS) Menü İşlemleri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Parker, R. C., & Arıkan, D. (2000). Amatörler için web tasarımı & masaüstü yayıncılık. Dünya Kitapları. | |
2 | Duckett, J. (2017). HTML - CSS web siteleri tasarlamak ve oluşturmak. Nobel Yaşam. | |
3 | Maivald, J. J. (2013). Adobe Dreamweaver CC: classroom in a book. Pearson Education. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar, yardımcı ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |