Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL102 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL102 Adı: GRAFİK VE ANİMASYON I Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KADİR ABA, MEHMET KIRTAY,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı internet ortamında çalışabilen programlar yazma yeterlikleri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci bilgisayar ortamında grafik ve animasyon gerçekleştirebilir. PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
DÖÇ-2 Öğrenci bilgisayar grafikleri çizebilir. PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur
PÇ-11 Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
DÖÇ-3 Öğrenci animasyonları Internette yayınlayabilir. PÇ-18 Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1. Araç paneli 2. Vektör araçları 3. Metin düzenleme işlemleri 4. Renk, kontur ve dolgu uygulamaları 5. Canlı filtreler 6. Katman işlemleri 7. Düğmeler ve açılır menüler 8. Sayfalar 9. Hareketli resimler 10. Slayt gösterisi 11. Optimizasyon ve dışa aktarma 12. Web tasarım editörü ile çalışma
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Program Giriş Ayarları Araç Paneli Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
2 Araç Paneli Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
3 Vektör Araçları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
4 Vektör Araçları Metin Düzenleme İşlemleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
5 Renk, Kontur ve Dolgu Uygulamaları Canlı Filtreler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
6 Canlı Filtreler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
7 Katman İşlemler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
8 Ara Sınav
9 Katman İşlemler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
10 Düğmeler ve Açılır Menüler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
11 Sayfalar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
12 Hareketli Resimler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
13 Hareketli Resimler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
14 Slayt Gösterisi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
15 Optimizasyon ve Dışa Aktarma Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Adobe Systems Resmi Eğitim Kitabı. (2009). Adobe Flash CS4 Professional. Medyasoft.
2 Russel, C. (2014). Adobe Flash Professional CC Classroom in a Book.
3 Chun, R. (2020). Adobe Animate Classroom in a Book (2020 Release). Adobe Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, yardımcı ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 3 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 7 3 21
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150