Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BİL209 - BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI

Kodu: BİL209 Adı: GRAFİK VE ANİMASYON II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KADİR ABA, MEHMET KIRTAY,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, internet ortamında çalışabilen grafik ve animasyon programları yazma yeterlilikleri kazandırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci bilgisayar ortamında gelişmiş grafik ve animasyon gerçekleştirebilir. PÇ-11 Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur
PÇ-15 Masaüstü ve internet programcılığında grafik ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
DÖÇ-2 Animasyonlara ses ekleyebilir PÇ-11 Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
DÖÇ-3 Animasyonlara video ekleyebilir PÇ-11 Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1. Animasyon temellerini öğrenmek 2. Grafikler ve metin işlemleri yapmak 3. Animasyon tekniklerini öğrenmek 4. Ses ve video işlemleri yapmak 5. Animasyon düzenleme işlemleri yapmak
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Animasyon temelleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
2 Grafikler, çizim araçları, semboller Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
3 Çizim araçları, semboller, animasyon teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
4 Animasyon teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
5 Animasyon teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
6 Animasyon teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
7 Animasyon teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
8 Ara Sınav
9 Animasyon teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
10 Animasyon teknikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
11 Sahneler, dinamik veriler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
12 Dinamik veriler, animasyon oluşturma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
13 Ses ve video işlemleri, animasyon oluşturma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
14 Animasyon oluşturma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
15 Animasyon dosyalarının yayınlama ayarları, animasyon oluşturma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gelişken, U. Kodlab Flash Pro CS6 ve ActionScript 3.0 bilgisayar kitabı. Kodlab.
2 Russel, C. (2014). Adobe Flash Professional CC Classroom in a Book.
3 Chun, R. (2020). Adobe Animate Classroom in a Book (2020 Release). Adobe Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, yardımcı ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 5 15
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90