|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, MEHMET KIRTAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, internet ortamında çalışabilen grafik ve animasyon programları yazma yeterlilikleri kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci bilgisayar ortamında gelişmiş grafik ve animasyon gerçekleştirebilir. |
PÇ-11 Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur PÇ-15 Masaüstü ve internet programcılığında grafik ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Animasyonlara ses ekleyebilir |
PÇ-11 Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Animasyonlara video ekleyebilir |
PÇ-11 Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Animasyon temellerini öğrenmek 2. Grafikler ve metin işlemleri yapmak 3. Animasyon tekniklerini öğrenmek 4. Ses ve video işlemleri yapmak 5. Animasyon düzenleme işlemleri yapmak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Animasyon temelleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
2 | Grafikler, çizim araçları, semboller | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
3 | Çizim araçları, semboller, animasyon teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
4 | Animasyon teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
5 | Animasyon teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
6 | Animasyon teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
7 | Animasyon teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Animasyon teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
10 | Animasyon teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
11 | Sahneler, dinamik veriler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
12 | Dinamik veriler, animasyon oluşturma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
13 | Ses ve video işlemleri, animasyon oluşturma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
14 | Animasyon oluşturma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
15 | Animasyon dosyalarının yayınlama ayarları, animasyon oluşturma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap, Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gelişken, U. Kodlab Flash Pro CS6 ve ActionScript 3.0 bilgisayar kitabı. Kodlab. | |
2 | Russel, C. (2014). Adobe Flash Professional CC Classroom in a Book. | |
3 | Chun, R. (2020). Adobe Animate Classroom in a Book (2020 Release). Adobe Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, yardımcı ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |