|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FETHULLAH MUSTAFA AKALP (fmakalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, MEHMET KIRTAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; bilimsel veri toplama ve analiz etme, araştırma sonuçlarını raporlaştırma, bilgisayar alanındaki gelişmeleri takip etme, sunum yapabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırmaların kapsamını ve temellerini tanımlayabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini tanımlayabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Araştırma raporu hazırlayabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bilimsel etik konularında bilgi sahibi olur ve etik dışı davranışlarla ilgili farkındalık oluşturabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Bilimsel araştırma ilkelerine göre veri toplama ve verileri analiz etme 2. Rapor yazma ilkelerine uygun olarak araştırma sonuçlarını rapor etme 3. Araştırma konularının sunumu 4. Topluluk içinde kendini ifade ederek kendine güven duygusunu geliştirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırma teknikleri . | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
2 | Veri toplama teknikleri. Birincil ve ikincil kaynak araştırması. Veri analiz yöntemleri. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
3 | Veri toplama teknikleri. Birincil ve ikincil kaynak araştırması. Veri analiz yöntemleri. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
4 | Bilimsel metin hazırlama. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
5 | Sunum teknikleri. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
6 | Araştırma raporu oluşturma. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
7 | Araştırma konularının belirlenmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci raporlarının dinlenmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
10 | Öğrenci raporlarının dinlenmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
11 | Öğrenci raporlarının dinlenmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
12 | Öğrenci raporlarının dinlenmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
13 | Öğrenci raporlarının dinlenmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
14 | Öğrenci raporlarının dinlenmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
15 | Öğrenci raporlarının dinlenmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama, Soru Cevap, Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem. | |
2 | Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem. | |
3 | https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=1199 | |
4 | https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=5801 | |
5 | https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/ARY101U/ebook/ARY101U-12V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yardımcı ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 25 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 7 | 25 |
5.Rapor | 14 | 7 | 25 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 25 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 9 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |