Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / YDD101 - TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: YDD101 Adı: YABANCI DİL I Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA BAŞARIR, ASLI ÖZDEMİR, HATİCE ÖZGAN SUCU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin temel seviyede İngilizce gramerini öğrenmelerini ve 4 dil yeteneği geliştirmelerini sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 ÖÇ - 1 : Geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamandaki gramer yapılarını anlayabilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 ÖÇ - 2 : Temel seviyede İngilizce konuşabilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 ÖÇ - 3 : Temel seviyede İngilizce’de okuduğunu anlayabilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-4 ÖÇ - 4 : Temel seviyede İngilizce’de dinlediğini anlayabilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-5 ÖÇ - 5 : Başlangıç seviyede İngilizce paragraf yazabilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
To be, personal pronouns, possessive adjectives, articles, present simple, jobs, adjectives, telling the time, adverbs of frequency, can/can’t, past simple, thereis/there are, present continuous, quantifiers, comparatives, superlatives.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Verb to be, possessive adjectives,verbs have/go/live/like, posessives. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
2 Present simple. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
3 Present simple. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
4 There is/are, some/any/a lot of, this/that/these/those. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
5 Can/can't,Adverbs, was/were/could, was born. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
6 Past simple. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
7 Past simple. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
8 Ara Sınav
9 Count and uncount nouns, I like, I'd like, some/any,how much/how many. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
10 Comparative adjectives, have got, superlative adjectives. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
11 in/on/at for places, present continuous. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
12 Present simple or present continuous. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
13 Going to future, infinitive of purpose. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
14 Present perfect, ever and never, yet and since. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
15 Tense revision.. Anlatım, soru-cevap, sunum, problem çözme, ikili çalışma, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Student's Book. Oxford:OUP
2 Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Workbook. Oxford:OUP
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Student's Book. Oxford:OUP Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Workbook. Oxford:OUP Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Class Audio CDs. Oxford:OUP Soars, L. & Soars, J. (2011). New Headway Elementary Teacher's Book. Oxford:OUP Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 5 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 4 4 16
Kısa Sınav (Quiz) 1 4 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180