|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET KAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| 1-Çeşitli beslenme şekilleri arasındaki farkları ve mönü planlaması yapmayı kavrayabilme. 2- Sağlıklı beslenme için günlük mönü planlarını ve standart reçeteleri hazırlayabilme | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | menü planlamayı yapabilir |
PÇ-12 Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamaları bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | temel besin gruplarını açıklayabilir. |
PÇ-12 Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamaları bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | menü çeşitlerini sıralayabilir. |
PÇ-12 Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamaları bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1- Mönü planı nedir, planlamaya etki eden faktörler nelerdir. 2- Misafirlerin sosyal ve ekonomik durumlarına uygun mönülerin, standart reçetelerin, porsiyonların oluşturulması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı ve amacının öğrencilere aktarılması | anlatım |
| 2 | Sağlıklı beslenme için gerekli besinler ve özellikleri | anlatım |
| 3 | Dengeli beslenme için gerekli besinler ve özellikleri | anlatım |
| 4 | Dengeli beslenme için gerekli günlük besin miktarı ve beslenme ilkeleri | anlatım |
| 5 | İnsanların günlük besin ihtiyaçları; besinler ve özellikleri | anlatım |
| 6 | Menü planı nedir, planlamaya etki eden faktörler nelerdir | anlatım |
| 7 | Menünün ne olduğu, hangi yiyeceklerden oluşacağı ve sıralamaları | anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Plan ve menü planlarının nasıl yapılacağı | anlatım |
| 10 | Menü planının nelerden etkilenebileceği | anlatım |
| 11 | Müşterilerin zevk ve tercihleri | anlatım |
| 12 | Misafirlerin sosyal ve ekonomik durumlarına uygun menülerin, standart reçetelerin, porsiyonların oluşturulması | anlatım |
| 13 | Müşterilerin zevk ve tercihlerine göre menü hazırlamak | anlatım |
| 14 | Hazırlanan menülerin uygulamaları ve standart reçete haline getirilmeleri | anlatım |
| 15 | Genel tekrar ve değerlendirme | anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türkan, C.(2003). Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| laboratuar, kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||