Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / TIY201 - TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: TIY201 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Pazarlama ve turizm pazarlamasının temel kavramlarını öğretmek, turistik tüketici davranışının kavratılması, turist karar verme sürecinin kavratılması, turizm işletmelerinde pazar kavramı, turizm pazarlarının nitelikleri, pazar bölümlendirme ve pazarlama stratejilerini kavratmak, turizm işletmelerinde pazarlama karmasının kavranması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm ve otelcilik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-1 Turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Turizm pazarlamasının özelliklerini söyleyebilir. PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Turizm sektöründe pazarlama karmasını açıklayabilir. PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, pazarlama ve turizm pazarlamasının temel kavramları, turistik tüketici davranışı, turist karar verme süreci, turizm işletmelerinde pazar kavramı, turizm pazarlarının nitelikleri, pazar bölümlendirme ve pazarlama stratejileri, turizm işletmelerinde pazarlama karması konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama ile ilgili temel kavramlar. Anlatım, soru-cevap
2 Hizmet pazarlamasının, endüstriyel ürün pazarlamasından ayrılan yönleri. Anlatım, tartışma.
3 Pazar bölümlendirme teknikleri. Anlatım,soru-cevap.
4 Turizm pazarlamasının özellikleri. Anlatım, tartışma.
5 Turizmde pazarlama süreci. Anlatım.
6 Turistik tüketici davranışı kavramı. Anlatım.
7 Turistik tüketici davranışına etki eden faktörler. Anlatım, tartışma.
8 Ara Sınav
9 Turizm sektöründe pazar bölümlendirme teknikleri. Anlatım, soru-cevap.
10 Turizm sektöründe pazarlama karması. Anlatım.
11 Turistik satınalma karar sürecinin aşamaları. Anlatım, soru-cevap.
12 Öğrenci sunumları. Sunum.
13 Öğrenci sunumları. Sunum.
14 Öğrenci sunumları. Sunum.
15 Öğrenci sunumları. Sunum.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 RIZAOĞLU, Bahattin, (2004), Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık, EROL, Mikdat, (2003), Turizm Pazarlaması, Bursa: Ekin Kitbevi, KOZAK, Nazmi, (2006), Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12-15 1 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 5 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90