Kodu: TIY201 |
Adı: TURİZM PAZARLAMASI |
Teorik+Uygulama: 3+0 |
AKTS: 3 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
2 / Güz |
Ders Düzeyi |
Önlisans |
Ders Türü |
Zorunlu |
Bölümü |
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Pazarlama ve turizm pazarlamasının temel kavramlarını öğretmek, turistik tüketici davranışının kavratılması, turist karar verme sürecinin kavratılması, turizm işletmelerinde pazar kavramı, turizm pazarlarının nitelikleri, pazar bölümlendirme ve pazarlama stratejilerini kavratmak, turizm işletmelerinde pazarlama karmasının kavranması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Turizm ve otelcilik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Turizm pazarlamasının özelliklerini söyleyebilir. |
PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Turizm sektöründe pazarlama karmasını açıklayabilir. |
PÇ-14 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, pazarlama ve turizm pazarlamasının temel kavramları, turistik tüketici davranışı, turist karar verme süreci, turizm işletmelerinde pazar kavramı, turizm pazarlarının nitelikleri, pazar bölümlendirme ve pazarlama stratejileri, turizm işletmelerinde pazarlama karması konularını içermektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Pazarlama ile ilgili temel kavramlar.
|
Anlatım, soru-cevap |
2 |
Hizmet pazarlamasının, endüstriyel ürün pazarlamasından ayrılan yönleri.
|
Anlatım, tartışma. |
3 |
Pazar bölümlendirme teknikleri. |
Anlatım,soru-cevap. |
4 |
Turizm pazarlamasının özellikleri.
|
Anlatım, tartışma. |
5 |
Turizmde pazarlama süreci. |
Anlatım. |
6 |
Turistik tüketici davranışı kavramı. |
Anlatım. |
7 |
Turistik tüketici davranışına etki eden faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Turizm sektöründe pazar bölümlendirme teknikleri. |
Anlatım, soru-cevap. |
10 |
Turizm sektöründe pazarlama karması. |
Anlatım. |
11 |
Turistik satınalma karar sürecinin aşamaları. |
Anlatım, soru-cevap. |
12 |
Öğrenci sunumları.
|
Sunum. |
13 |
Öğrenci sunumları. |
Sunum. |
14 |
Öğrenci sunumları. |
Sunum. |
15 |
Öğrenci sunumları. |
Sunum. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
RIZAOĞLU, Bahattin, (2004), Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık, EROL, Mikdat, (2003), Turizm Pazarlaması, Bursa: Ekin Kitbevi, KOZAK, Nazmi, (2006), Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık, |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı. |