|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FURKAN SOYSALDI (furkansoysaldi@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA BAŞARIR, ASLI ÖZDEMİR, SELDA ÖZER, HATİCE ÖZGAN SUCU, | ||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere İngilizceyi mesleğe yönelik fonksiyonel yapılarıyla öğretmek ve öğrencilerin orta seviyede dili kullanmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel seviyede mesleği ile ilgili konularda İngilizce konuşabilir. |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-2 | İş ortamında geçebilecek günlük konuşmaları anlayabilir. |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-3 | İngilizce telefon görüşmeleri yapabilir. |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-4 | Otele giriş ve çıkış işlemlerini İngilizce olarak yapabilir |
PÇ-5 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-5 | İngilizce rezervasyon işlemleri yapabilir, konukları karşılayabilir. |
PÇ-5 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-6 Turizm ve otel işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-6 | Konuk şikayetlerine bulduğu çözümleri İngilizce olarak ifade edebilir |
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Holiday Activities, Jobs in Tourism Industry, Describing a Hotel, Room Types, IT in the Travel Industry, A Hotel’s Organization, Jobs in a Restaurant, Courses from a menu, Symbols of Hotel Facilities | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Selamlama, Tanışma, Kendini tanıtma | İkli Çalışma, Okuma, Konuşma |
| 2 | Popüler Turistik Yerler, Seyahatlere ilişkin ipuçları, Tatil Etkinlikleri, Kipler (have to, must, should) | Okuma, Yazma, İkli Çalışma |
| 3 | Bir mesleği ve mesleğin niteliklerini tanıtma, Turizm sektöründeki meslekler, Kipler (don’t need to, mustn’t, should’t) | Beyin fırtınası, Okuma, Konuşma, Kısa sınav |
| 4 | Otel tanıtımı yapma, Otel Olanakları, Kipler (can, could, might) | Okuma, Konuşma, İkili Çalışma, Rol oynama |
| 5 | Telefondan rezervasyon alma, Rol Oynama (Konuk - rezervasyon görevlisi), Oda türleri, Passive Voice (Geniş Zaman) | Okuma, Yazma, Grup çalışması, Kısa sınav |
| 6 | İş başvurusu için CV yazma, İyi CV örnekleri, CV yazma kuralları hakkında konuşma, Passive Voice (Geçmiş Zaman) | Okuma, Konuşma, İkili Çalışma |
| 7 | Bilgisayar Teknolojileri ve seyahat sektörü, Seyahat kelimeleri, Passive Voice (Gelecek Zaman) | Beyin fırtınası, Yazma, Rol oynama, Kısa sınav |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Meslekler ve sorumlulukları hakkında sunum yapma, Otel Organizasyonu, Yiyecek-İçecek departmanındaki meslekler, Passive Voice (Kipler) | İkili çalışma, Okuma, Konuşma, Yazma |
| 10 | Restoranda sipariş verme, Restorandaki meslekler | İkili çalışma, Okuma, Konuşma, Yazma |
| 11 | Yemekler hakkında bilgi verme, Restoran diyalogları, Mönüdeki yemekleri açıklama, Question Tags | Yazma, Konuşma, Kısa sınav |
| 12 | Otel tanıtımı yapma, Oteldeki olanakları anlatma, Otel olanaklarının sembolleri | Grup çalışması, Okuma, Konuşma |
| 13 | Ülkeler ve ziyaretçiler için sosyal davranış kuralları, Zıt anlamlı sıfatlar, Emir cümleleri | Okuma, Yazma, Konuşma, Kısa sınav |
| 14 | Rezervasyon İşlemlerine ilişkin rol oynama, Hava alanı sembolleri, Hava alanlarında sorulabilecek sorular | Beyin fırtınası, Okuma, Yazma |
| 15 | Ulaşım, konaklama vs. hakkında bilgi edinme | Okuma, Rol oynama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ders Notları | |
| 2 | Wood, N. (2003) Tourism and Catering Workshop. Oxford: Oxford University Press | |
| 3 | Murphy, R. Essential Grammar In Use. England: Cambridge University Press | |
| 4 | O’Hara, F. (2004). Be My Guest (English For The Hotel Industry). England: Cambridge University Press | |
| 5 | Pogrund, P. & Grebel, R. Make Your Mark In The Hotel Industry. Illinois: McGraw Hill Contemporary | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Öğretim Elemanı ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 5 | 5 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||