|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ENES ÖZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye Cumhuriyetinin Atatürk İlke ve İnkılâpları üzerinde nasıl şekillendiğini ve Atatürk’ün Türk milleti için seçmiş olduğu “Çağdaş Medeniyetleri Yakalama” hedefinin önemini kavratmak ve benimsetmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cumhuriyet ve demokrasi kavramlarını tanımlayabilir |
PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kadın hakları konusunda tartışabilir |
PÇ-15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-18 Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cumhuriyetin ilan sürecinden başlayarak, yeni Türk devletinin nasıl şekillendiği ve milli mücadele sürecinde nasıl bir dış politika izlendiği ve çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmak için gösterilen hedefler konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Lozan Barış Antlaşması | Anlatma, Soru-Cevap |
2 | Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
3 | Ekonomi Alanında Yapılan İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
4 | Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
5 | Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
6 | Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan inkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
7 | Atatürkçü Düşünce Sistemi'nin Tanımı, Kapsamı ve Bütünleyici İlkeler | Anlatma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atatürk İlkeleri (Temel İlkeler) | Anlatma, Soru-Cevap |
10 | 1923-1932 Arası Türk Dış Politikası | Anlatma, Soru-Cevap |
11 | 1932-1938 Arası Türk Dış Politikası | Anlatma, Soru-Cevap |
12 | Mustafa Kemal Atatürk'ün Hayatı | Anlatma, Soru-Cevap |
13 | Mustafa Kemal Atatürk Sonrası Yaşanan Gelişmeler ve II. Dünya Savaşı | Anlatma, Soru-Cevap |
14 | Demokrat Parti Dönemi Türkiye | Anlatma, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akyüz, Y., & Aybars, E. (2000). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 Türk İnkılabının Hazırlık Dönemi ve Türk İstiklal Savaşı. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Yayınları. | |
2 | Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Haritalar, CD/DVD, Bilgisayar, Projection |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |