|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ENES ÖZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkiye Cumhuriyetinin Atatürk İlke ve İnkılâpları üzerinde nasıl şekillendiğini ve Atatürk’ün Türk milleti için seçmiş olduğu “Çağdaş Medeniyetleri Yakalama” hedefinin önemini kavratmak ve benimsetmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cumhuriyet ve demokrasi kavramlarını tanımlayabilir |
PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kadın hakları konusunda tartışabilir |
PÇ-15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-18 Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Cumhuriyetin ilan sürecinden başlayarak, yeni Türk devletinin nasıl şekillendiği ve milli mücadele sürecinde nasıl bir dış politika izlendiği ve çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmak için gösterilen hedefler konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Lozan Barış Antlaşması | Anlatma, Soru-Cevap |
| 2 | Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
| 3 | Ekonomi Alanında Yapılan İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
| 4 | Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
| 5 | Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
| 6 | Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan inkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
| 7 | Atatürkçü Düşünce Sistemi'nin Tanımı, Kapsamı ve Bütünleyici İlkeler | Anlatma, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Atatürk İlkeleri (Temel İlkeler) | Anlatma, Soru-Cevap |
| 10 | 1923-1932 Arası Türk Dış Politikası | Anlatma, Soru-Cevap |
| 11 | 1932-1938 Arası Türk Dış Politikası | Anlatma, Soru-Cevap |
| 12 | Mustafa Kemal Atatürk'ün Hayatı | Anlatma, Soru-Cevap |
| 13 | Mustafa Kemal Atatürk Sonrası Yaşanan Gelişmeler ve II. Dünya Savaşı | Anlatma, Soru-Cevap |
| 14 | Demokrat Parti Dönemi Türkiye | Anlatma, Soru-Cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akyüz, Y., & Aybars, E. (2000). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 Türk İnkılabının Hazırlık Dönemi ve Türk İstiklal Savaşı. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Yayınları. | |
| 2 | Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Haritalar, CD/DVD, Bilgisayar, Projection | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||