|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelenmesi ve analiz edilmesidir. Ayrıca ders kapsamında örgütsel davranışta seçme konular çerçevesinde son yıllarda ilgili literatürde yer alan güncel konulardan da öğrencilerin haberdar edilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örgüt ve gruplarda insan davranışları ve bunların etkileri hakkında bilgi edinir |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Örgütlerdeki davranışsal problemlerle ilgilenme yeteneği kazanabilir |
PÇ-9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümler. PÇ-14 Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi PÇ-16 Mesleki özgüven becerisi PÇ-18 Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başkalarıyla uyumlu çalışabilmek için uygun davranışlar edinebilir |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-14 Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Örgütlerde insan davranışı; kişisel farklılıklar ve iş davranışı; kişisel davranışın ödüllendirilmesi ve cezalandırılması; örgütlerde stres; grup davranışı (grup tipleri, grup özellikleri); çatışma ve yönetilmesi; organizasyonel güç ve politikaları; liderlik; örgütsel süreçler (karar verme, iletişim, sosyalizasyon); örgütsel değişim ve gelişme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bireysel ve örgütsel davranış kavramları | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
2 | Örgütsel davranışın tarihsel gelişimi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
3 | Örgütlerde tutum ve tutum değiştirme | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
4 | Örgütsel kimliğin oluşması | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
5 | Örgütlerde gruplar | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
6 | Grupların özellikleri | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
7 | Örgütsel motivasyon | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgüt içinde birey | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
10 | Örgütsel dayanışma | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
11 | Örgüt yönetimi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
12 | Örgütlerde yeni yönetim biçimleri | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
13 | Yönetimde otorite, güç ve etkileme | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
14 | Örgütlerde çatışma ve yönetimi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
15 | Stres yönetimi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yılmazer, A., & Eroğlu, C. (2008). Meslek Yüksekokulları Ġçin DavranıĢ Bilimleri ve Örgütsel DavranıĢ. Detay Yayıncılık, 152s, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Projeksiyon, Görsel ve İşitsel Dökümanlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 20 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 16 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |