|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İCLAL POMAK (ipomak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İCLAL POMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrenciye, büro yönetimi işlerini yapma yeterlikleri kazandırılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Büro yönetimiyle ilgili temel kavramları analiz edebilir |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Büroyu ergonomik şekilde düzenleyebilir |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İş planı yapabilir |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Randevu ve konuk kabul programı yapabilir |
PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel olarak yönetim ve büro yönetimi, Büro türleri ve şekilleri, Çağdaş bürolar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeni Yaklaşımla Temel Kavramlar Büro Kavramı | anlatma |
2 | Büro çalışanları kavramı ve büro çalışanlarının görev ve sorumlulukları | anlatma |
3 | Büro türleri ve şekilleri | anlatma, tartışma |
4 | Büro yönetimi ve işletme yönetimi ayrımı ve farklılıkları | anlatma, soru cevap |
5 | Planlamanın özellikleri ve planlama Süreci | anlatma, tartışma |
6 | Büroların Örgütlenmesi | anlatma, soru cevap |
7 | Bürolarda Örgütlenme Süreci ve aşamaları | anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bürolarda Koordinasyon | anlatma |
10 | Bürolarda Yöneltme, işlerin belirlenmesi ve işe alıştırma | anlatma |
11 | Bürolarda denetim ve denetim sürecinin evreleri | anlatma, soru cevap |
12 | Bürolarda İş Yönetimi | anlatma |
13 | İş Analizi ve işi basitleştirme teknikleri | anlatma |
14 | Bilgi sistemleri ve büro otomasyonu | anlatma, tartışma |
15 | Bürolarda ergonomik tasarım | anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aytürk, N. (2015), Büro Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, | |
2 | Topaloğlu, M. Ve Koç, H. (2016), Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeleri, Seçkin Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, internet, organizasyon şeması, sunum cihazları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |