|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İCLAL POMAK (ipomak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İCLAL POMAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders ile öğrenciye, büro yönetimi işlerini yapma yeterlikleri kazandırılacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Büro yönetimiyle ilgili temel kavramları analiz edebilir |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Büroyu ergonomik şekilde düzenleyebilir |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İş planı yapabilir |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Randevu ve konuk kabul programı yapabilir |
PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Genel olarak yönetim ve büro yönetimi, Büro türleri ve şekilleri, Çağdaş bürolar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yeni Yaklaşımla Temel Kavramlar Büro Kavramı | anlatma |
| 2 | Büro çalışanları kavramı ve büro çalışanlarının görev ve sorumlulukları | anlatma |
| 3 | Büro türleri ve şekilleri | anlatma, tartışma |
| 4 | Büro yönetimi ve işletme yönetimi ayrımı ve farklılıkları | anlatma, soru cevap |
| 5 | Planlamanın özellikleri ve planlama Süreci | anlatma, tartışma |
| 6 | Büroların Örgütlenmesi | anlatma, soru cevap |
| 7 | Bürolarda Örgütlenme Süreci ve aşamaları | anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bürolarda Koordinasyon | anlatma |
| 10 | Bürolarda Yöneltme, işlerin belirlenmesi ve işe alıştırma | anlatma |
| 11 | Bürolarda denetim ve denetim sürecinin evreleri | anlatma, soru cevap |
| 12 | Bürolarda İş Yönetimi | anlatma |
| 13 | İş Analizi ve işi basitleştirme teknikleri | anlatma |
| 14 | Bilgi sistemleri ve büro otomasyonu | anlatma, tartışma |
| 15 | Bürolarda ergonomik tasarım | anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aytürk, N. (2015), Büro Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, | |
| 2 | Topaloğlu, M. Ve Koç, H. (2016), Büro Yönetimi Kavramlar ve İlkeleri, Seçkin Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, internet, organizasyon şeması, sunum cihazları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||