Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / BYS203 - BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK

Kodu: BYS203 Adı: HALKLA İLİŞKİLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HURİ NUR ANAHTAR (nuranahtar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İCLAL POMAK, AYNUR KARAKOÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Halkla ilişkileri tanıtıp benzerlerinden ayırt edebilme, davranışları etkileyip yönlendirmedeki gücünü vurgulamak ve halkla ilişkilerin bir etkileyici kitle iletişim tekniği olduğunu kavrama yeteneğini vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Halkla ilişkilerin temel ilkelerini bilir. PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Halkla ilişkilerde etkin iletişim ve sunuş tekniklerini kullanabilir. PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kurumsal imajı ve algılamayı sürekli olumlu tutabilir. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Halkla İlişkilere yakın kavramları tanıyabilir. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; genel olarak halkla ilişkiler çalışanlarının bilmesi gereken temel mesleki bilgiler ve yönetim ilkeleri aktarılmaya çalışılacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halkla İlişkilerle İlgili Temel Kavramlar Ve Tarihi Gelişimi, Anlatım,tartışma,soru-cevap
2 Halkla İlişkilerin İşletmeler Açısından Önemi Anlatım,tartışma,soru-cevap
3 Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri, Amaçları Anlatım,tartışma,soru-cevap
4 Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler Anlatım,tartışma,soru-cevap
5 Reklam Ve Reklamın Amacı, Halkla İlişkilerle Reklamın Karşılaştırılması Anlatım,tartışma,soru-cevap
6 Halkla İlişkilere Kullanılan Araç Ve Yöntemler Anlatım,tartışma,soru-cevap
7 Halkla İlişkilerin Organizasyonu Ve Yönetimi Anlatım,tartışma,soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Halkla İlişkiler Eğitimi Ve Halkla İlişkiler Uzmanında Bulunması Gereken Özellikler Anlatım,tartışma,soru-cevap
10 Halkla İlişkiler Süreci Anlatım,tartışma,soru-cevap
11 Halkla İlişkilerde Hedef Kitleler Anlatım,tartışma,soru-cevap
12 Sponsorluk Ve Lobicilik Anlatım,tartışma,soru-cevap
13 Halkla İlişkilerde Etkin Sunuş Teknikleri Anlatım,tartışma,soru-cevap
14 Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları Anlatım,tartışma,soru-cevap
15 Halkla İlişkilerin Geleceği Anlatım,tartışma,soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tortop, N., & Özer, M. A. (2013). Halkla İlişkiler. 11. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
2 Şatır, Ç. K., Sümer, F. E., & Demir, Z. G. (2015). Stratejik halkla ilişkiler ve uygulamaları. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 10 30
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 10 30
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90