|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, perakende yönetimi, perakendeci işletmelerin sınıflandırılması, tüketici satın alma davranışı, pazar stratejisi, perakendeci kuruluş yerleri, ürün çeşitlendirmesi, satın alma sistemleri, fiyat kararları ve tutundurma kararlarını öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Perakendecilik kavramını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Perakendeciliğin ekonomideki yerini ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Dağıtım kanalı içinde perakendeciliğin yerini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Perakendecilerin dağıtım kanalında yer alan tüm taraflar ile ilişkilerini tanımlayabilir. |
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir. PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-12 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Perakende yönetimi, perakendeci işletmelerin sınıflandırılması, tüketici satın alma davranışı, pazar stratejisi, perakendeci kuruluş yerleri, ürün çeşitlendirmesi, satın alma sistemleri, fiyat kararları ve tutundurma kararları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Perakendeciliğe giriş | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Perakendeci işletmelerin sınıflandırılması | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Perakendeci kuruluşların sınıflandırılması | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Tüketici satın alma davranışları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Pazar stratejisi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Finansal yönetim | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Perakende kuruluş yerleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Perakende yer seçimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Ürün çeşitlendirmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
11 | Ürün çeşitlendirmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
12 | Satın alma sistemleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Fiyatlandırma kararları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Tutundurma kararları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
15 | Tutundurma kararları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydın Kenan (2007); Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel yayın Dağıtım, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |