Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / PAY112 - PAZARLAMA

Kodu: PAY112 Adı: PERAKENDE YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, perakende yönetimi, perakendeci işletmelerin sınıflandırılması, tüketici satın alma davranışı, pazar stratejisi, perakendeci kuruluş yerleri, ürün çeşitlendirmesi, satın alma sistemleri, fiyat kararları ve tutundurma kararlarını öğrenmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Perakendecilik kavramını tanımlayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Perakendeciliğin ekonomideki yerini ve önemini açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Dağıtım kanalı içinde perakendeciliğin yerini değerlendirebilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Perakendecilerin dağıtım kanalında yer alan tüm taraflar ile ilişkilerini tanımlayabilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir.
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-12 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Perakende yönetimi, perakendeci işletmelerin sınıflandırılması, tüketici satın alma davranışı, pazar stratejisi, perakendeci kuruluş yerleri, ürün çeşitlendirmesi, satın alma sistemleri, fiyat kararları ve tutundurma kararları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Perakendeciliğe giriş Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Perakendeci işletmelerin sınıflandırılması Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Perakendeci kuruluşların sınıflandırılması Anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Tüketici satın alma davranışları Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Pazar stratejisi Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Finansal yönetim Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Perakende kuruluş yerleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Perakende yer seçimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Ürün çeşitlendirmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
11 Ürün çeşitlendirmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
12 Satın alma sistemleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Fiyatlandırma kararları Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Tutundurma kararları Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
15 Tutundurma kararları Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aydın Kenan (2007); Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel yayın Dağıtım, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 2 4
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90