Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YBD102 - İŞLETME

Kodu: YBD102 Adı: YABANCI DİL-II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İŞLETME
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERÇİN ÖZZADE (eozzade@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dört temel dil becerisini başlangıç seviyesinden seviyeye kadar kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dört dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Geçmişini ve çevresinde olup biteni basit şekilde ifade eder. PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Basit ve rutin konularda iletişim kurabilir. PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Günlük konuşma ifadelerini kullanarak kendini ve başkalarını tanıtabilir. PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır.
Sözlü Sınav
DÖÇ-6 İşiyle ilgili İngilizce metin, gazete, kitap ve dergilerde makaleler okuyabilir. PÇ-23 İşletme ve İktisat alanlarındaki meslekî İngilizce teknik terimleri ve kelimeleri kapsayan metinleri analiz edebilme ve yazabilme becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
bir işe yeterli olduğunu belirtme cümleleri, geçmiş zaman, zaman ifadeleri, severim, tercih ederim ifadeleri, edatlar, düzenli düzensiz fiiller, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme, temel zamirler, yiyecek ve içecekler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Varlık-yokluk anlatan cümleler, Yer bildiren edatlar ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
2 Yer-yön bildirme, Emir cümleleri, Yaşadığın yeri tanıtma ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
3 "olmak" fiiliyle Geçmiş zaman, Tarih söyleme ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
4 İnsanlar ve meslekler, Resimlerle hikaye anlatma ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
5 Geçmiş zamanda düzenli ve düzensiz fiiller, Boş zaman etkinlikleri ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
6 Geçmiş zamanda olumsuz ve soru cümleleri, Zaman ifadeleri ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
7 "-ebilme" yetenek anlatan cümleler, Zarflar ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
8 Ara Sınav
9 Rica ve teklif cümleleri, Günlük sorunlar ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
10 "birkaç", "hiç", "..severim", ve "..isterim" yapıları Alışveriş ve yiyecekler ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
11 Yemek sipariş etme, Uyarı bildiren levhalar ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
12 Şimdiki zaman, Renkler ve kıyafetler ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
13 Şimdiki zaman ve geniş zaman, Zıt anlamlı fiiller ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
14 Gelecekle ilgili planlar, Ulaşım araçları, Sosyal ifadeler ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
15 Kısa otobiyografi yazma, Genel tekrar ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Soars.J and L.(2016).New Headway Beginner.Oxford:Oxford University Press
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
English for Life Beginner Oxford Student's Book, English for Life Beginner Oxford Workbook, Bilgisayar, Projeksiyon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 5 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 122