Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Pazarlama kavramını açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Pazarlama ve çevre ilişkisini analiz edebilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Pazarlama stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Hedef pazar seçim stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Pazarlama kavramı, pazarlama yaklaşımları, çevre stratejik planlama, pazar bölümlendirme, ürün fiyat, tutundurma ve dağıtım kararları.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Pazarlama Kavramı ve Pazarlamanın Temelleri |
Anlatım, soru ve cevap |
2 |
Pazar ve Pazarlama Çevresi |
Anlatım, soru ve cevap |
3 |
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması |
Anlatım, soru ve cevap |
4 |
Stratejik Pazarlama Planlaması |
Anlatım, soru ve cevap |
5 |
Tüketici Pazarları |
Anlatım, soru ve cevap |
6 |
Endüstriyel Pazarlar |
Anlatım, soru ve cevap |
7 |
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar |
Anlatım, soru ve cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Ürün Stratejileri |
Anlatım, soru ve cevap |
10 |
Fiyat Stratejileri |
Anlatım, soru ve cevap |
11 |
Tutundurma Stratejileri |
Anlatım, soru ve cevap |
12 |
Dağıtım Stratejileri |
Anlatım, soru ve cevap |
13 |
Hizmet Pazarlaması |
Anlatım, soru ve cevap |
14 |
Marka Yönetimi |
Anlatım, soru ve cevap |
15 |
Dijital Pazarlama |
Anlatım, soru ve cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Cemal Yükselen, "Pazarlama İlkeler ve Yönetimi", Ankara: Detay Yayıncılık, 2012 |
2 |
Altunışık, R., Özdemir Ş. ve Torlak Ö. (2014) Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, projeksiyon, yazıtahtası. |