Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞL319 - İŞLETME

Kodu: İŞL319 Adı: PAZARLAMA İLETİŞİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, reklam ve halkla ilişkiler kavramları ve konuları ile ilgili bir anlayış sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili kavramları açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Reklam ve halkla ilişkiler planlama sürecini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Reklam ve halkla ilişkiler ile değerlendirme sürecini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Reklam ve halkla ilişkilerin uygulama sürecini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
pazarlama iletişiminin kavramsal çerçevesi, hedefleri, bileşenleri, halkla ilişkiler ve pazarlama arasındaki ilişkiler, pazarlama halkla ilişkileri kavramı, pazarlama halkla ilişkileri ve kurumsal halkla ilişkiler arasındaki etkileşim, proaktif ve reaktif pazarlama halkla ilişkileri, halkla ilişkilerinin uygulama alanları, halkla ilişkilerinde planlama süreci, strateji türleri, reklamın kavramsal açılımı, sınıflaması, fonksiyonları, reklamda taraflar, reklam planlama süreci, reklam stratejileri: mesaj, reklam stratejileri: medya, reklam taktikleri, ölçme ve değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama iletişiminin kavramsal çerçevesi, hedefleri, bileşenleri, Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Pazarlama iletişim modeli ve unsurları Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Tutundurma karması ve elemanlar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Reklam yönetimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Reklamda mesaj ve medya seçimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Ajans ilişkileri ve etkinlik ölçümü Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Sponsorluk ve reklamın kullanımı, Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Halkla ilişkiler ve duyurum tanım, önemi ve hedef kitle Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Halkla ilişkiler süreci Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Reklamda taraflar, reklam planlama süreci Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Halkla ilişkiler türleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 halkla ilişkiler ortam ve araçları Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Duyurum Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Uygulamadan örnekler Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Odabaşı, Y. ve Oyman M. Pazarlama iletişim Yönetimi, Media cat yayınları, 2019.
2 Tikveş, Özkan, halkla ilişkiler ve Reklamcılık, İstanbu: Beta yay.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 9 27
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 127