Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Reklam ve halkla ilişkiler planlama sürecini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Reklam ve halkla ilişkiler ile değerlendirme sürecini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Reklam ve halkla ilişkilerin uygulama sürecini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
pazarlama iletişiminin kavramsal çerçevesi, hedefleri, bileşenleri, halkla ilişkiler ve pazarlama arasındaki ilişkiler, pazarlama halkla ilişkileri kavramı, pazarlama halkla ilişkileri ve kurumsal halkla ilişkiler arasındaki etkileşim, proaktif ve reaktif pazarlama halkla ilişkileri, halkla ilişkilerinin uygulama alanları, halkla ilişkilerinde planlama süreci, strateji türleri, reklamın kavramsal açılımı, sınıflaması, fonksiyonları, reklamda taraflar, reklam planlama süreci, reklam stratejileri: mesaj, reklam stratejileri: medya, reklam taktikleri, ölçme ve değerlendirme. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Pazarlama iletişiminin kavramsal çerçevesi, hedefleri, bileşenleri, |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 |
Pazarlama iletişim modeli ve unsurları |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 |
Tutundurma karması ve elemanlar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 |
Reklam yönetimi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 |
Reklamda mesaj ve medya seçimi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 |
Ajans ilişkileri ve etkinlik ölçümü |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 |
Sponsorluk ve reklamın kullanımı, |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Halkla ilişkiler ve duyurum tanım, önemi ve hedef kitle |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 |
Halkla ilişkiler süreci |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 |
Reklamda taraflar, reklam planlama süreci |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 |
Halkla ilişkiler türleri |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 |
halkla ilişkiler ortam ve araçları |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 |
Duyurum |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 |
Uygulamadan örnekler |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Odabaşı, Y. ve Oyman M. Pazarlama iletişim Yönetimi, Media cat yayınları, 2019. |
2 |
Tikveş, Özkan, halkla ilişkiler ve Reklamcılık, İstanbu: Beta yay. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası. |