|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelenmesi ve analiz edilmesidir. Ayrıca ders kapsamında örgütsel davranışta seçme konular çerçevesinde son yıllarda ilgili literatürde yer alan güncel konulardan da öğrencilerin haberdar edilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örgüt ortamında insan davranışını etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Örgütsel davranış alanına ait çağdaş yaklaşımları açıklayabilir |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Örgütlerde ortaya çıkabilecek davranışsal sorunları çözümleyebilir |
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | insan davranışlarını birey, grup ve örgütsel düzeyde analiz edebilir |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Örgütlerde insan davranışı; kişisel farklılıklar ve iş davranışı; kişisel davranışın ödüllendirilmesi ve cezalandırılması; örgütlerde stres; grup davranışı (grup tipleri, grup özellikleri); çatışma ve yönetilmesi; organizasyonel güç ve politikaları; liderlik; örgütsel süreçler (karar verme, iletişim, sosyalizasyon); örgütsel değişim ve gelişme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve Örgütsel Davranışın Evrimi | sözlü anlatım |
2 | Örgütlerde Grup Davranışı | sözlü anlatım |
3 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | sözlü anlatım |
4 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | sözlü anlatım |
5 | Örgütsel Bağlılık | sözlü anlatım |
6 | Tükenmişlik | sözlü anlatım |
7 | Örgütsel Vatandaşlık Davranışı | sözlü anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütsel Vatandaşlık Davranışı | sözlü anlatım |
10 | İzlenim (imaj) Yönetimi | sözlü anlatım |
11 | Örgütlerde Politik Davranışlar | sözlü anlatım |
12 | Yıldırma | sözlü anlatım |
13 | Örgütsel Sessizlik | sözlü anlatım |
14 | Örgütsel Sinizm | sözlü anlatım |
15 | Duygusl Zeka | sözlü anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Örgütsel Davranışta Seçme Kıonular, Ed.M. Özdevecioğlu ve H. Karadal, G:Ü.V.İlke Yayınevi, Ankara,2008. | |
2 | Örgütsel Davranışta Güncel Konular, Ed. D.E.Özer, Ekin Kitabevi, Bursa, 2010. | |
3 | Ö.Aşan ve E.M.Aydın, Örgütsel Davranış, Ed.H.Can, Arıkan Basım Yayım, Ankara,2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Yazı Tahtası, Prejeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 2 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |