Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞL326 - İŞLETME

Kodu: İŞL326 Adı: YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI-II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İŞLETME
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NURİ ÖZGÜR DOĞAN (nodogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yöneylem Araştırması-I dersinin devamı niteliğinde olan bu dersin amacı; İşletme bölümünde öğrenim gören öğrencilere daha ileri matematiksel modelleri tanıtmak ve onlara karar verme problemlerinin çözümünde yararlanabilecekleri farklı yöntemler sunmaktır. Karar verme süreciyle yöneylem araştırması arasındaki ilişkiyi net olarak kavramaları bu dersi alan öğrencilerden beklenenler arasındadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 DP modelleri dışındaki farklı modelleri çözebilir. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çeşitli türden karar verme yöntemlerini daha sistematik değerlendirebilir. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Gerçek hayattan karar verme problemleri ile yöneylem araştırması arasındaki ilişkiyi somut bir şekilde karşılaştırabilir. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çok kriterli karar verme problemlerini çözebilir. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin kapsamında tamsayılı programlama, amaç programlama, şebeke modelleri, simülasyon, deterministik dinamik programlama, doğrusal olmayan programlama ve çok kriterli karar verme yöntemleri anlatılacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tamsayılı programlama Konu anlatımı
2 Tamsayılı programlama Konu anlatımı ve Problem çözme yöntemi
3 Amaç programlama Konu anlatımı
4 Amaç programlama Konu anlatımı ve Problem çözme yöntemi
5 Şebeke modelleri Konu anlatımı
6 Şebeke modelleri Konu anlatımı ve Problem çözme yöntemi
7 Simülasyon Konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Simülasyon Konu anlatımı
10 Deterministik dinamik programlama Konu anlatımı
11 Deterministik dinamik programlama Konu anlatımı
12 Doğrusal olmayan programlama Konu anlatımı
13 Çok kriterli karar verme yöntemleri Konu anlatımı
14 Çok kriterli karar verme yöntemleri Konu anlatımı ve Problem çözme yöntemi
15 Karar verme problemleri: Vaka analizleri Konu anlatımı ve Problem çözme yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Taha, Hamdy A.; Yöneylem Araştırması, (Çeviri: Ş.A. Baray; Ş. Esnaf), 6. Baskı, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2000.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
1. Taha, Hamdy A.; Yöneylem Araştırması, (Çeviri: Ş.A. Baray; Ş. Esnaf), 6. Baskı, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2000. (Temel Ders Kitabı). 2. Öztürk, Ahmet; Yöneylem Araştırmasına Giriş, 1. Baskı, Ekin Yayınevi, Bursa, 2011. 3. Özgüven, Cemal; Doğrusal Programlama ve Uzantıları, 1. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003. 4. Sezen, Hayrettin Kemal; Yöneylem Araştırması, 2. Baskı, Ekin Yayınevi, 2007. 5. Hillier, F. S., G. J. Lieberman; Introduction to Operations Research, 7th Edition, McGraw Hill, New York, 2001.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 7 21
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 143