Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞL443 - İŞLETME

Kodu: İŞL443 Adı: STAJ/BİTİRME TEZİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİR ERDEN, ŞÜKRAN GÜNGÖR TANÇ, NURİ ÖZGÜR DOĞAN, HAKAN VAHİT ERKUTLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj İSTEĞE BAĞLI STAJ VARDIR.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tez çalışmasına ilişkin literatür taraması ve bir staj raporu hazırlama konusunda gerekli bilgiyi sağlamak, sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini belirleyebilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bir araştırma projesini veya staj raporunu hazırlayabilir. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tez ile ilgili kantitatif ve kalitatif veri analizini inceleyebilir. PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İşletme yönetimi alanında bir tez/staj raporu hazırlayabilir. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders bir tez ve sosyal araştırma projesini (veya staj raporu) tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tez konusunun veya staj yerinin belirlenmesi Konu anlatımı ve tartışma
2 Araştırma önerisinin veya staj raporu taslağının kabulü Araştırma Önerisine veya Staj Raporuna İlişkin Performans Ödevi ve Sunumu
3 Tezde ve staj raporunda dipnot ve kaynakça gösterimi Dipnot ve Kaynakça gösterme
4 Sosyal araştırmalarda ve işyerinde etik Konu anlatımı
5 Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması/staj raporu planlama Konu anlatımı
6 Tez çalışması için kalitatif ve kantitatif ölçme tekniklerini inceleme veya staj yapılacak şirket veya kuruluş hakkında bilgi sağlanması Konu anlatımı
7 Teze ilişkin veri toplama yöntemi ve örneklemi belirleme veya staj ile ilişkili bir konu belirleme Konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Tez ve staj ile ilişkili literatür tarama Kaynak tarama
10 Tez ve staj ile ilişkili literatür tarama Kaynak tarama
11 Tez ve staj ile ilişkili literatür tarama Kaynak tarama
12 Tez ve staj ile ilişkili literatür tarama Kaynak tarama
13 Tez ve staj ile ilişkili literatür tarama Kaynak tarama
14 Tez ve staj ile ilişkili literatür tarama Kaynak tarama
15 Tez ve staj ile ilişkili literatür tarama Kaynak tarama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 9 54
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 9 54
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 16 1 16
0
0
Toplam İş Yükü 154