|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İŞLETME | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DURDU MEHMET BİÇKES (dmbickes@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
DURDU MEHMET BİÇKES, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| •İş ortamında ahlaki davranışı analiz etmek, •Organizasyonlarda iş ahlakını iyileştirmeye yönelik davranışlar, standartlar, süreçler ve yöntemleri belirlemek, •Sosyal sorumluluk ve sosyal denetim üzerine odaklanmak, •Farklılıkların yönetiminin kavramsal çerçevesini ve temellerini kavramak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ahlak, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk ile ilgili kavramları ifade edebilir. |
PÇ-15 İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrar. Borçlar hukuku, kıymetli evrak hukuku, ticari işletme hukuku, vergi hukuku, medeni hukuk, iş ve sosyal güvenlik hukuku alanlarında temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Farklı toplumlardaki etik değerleri karşılaştırabilir. |
PÇ-15 İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrar. Borçlar hukuku, kıymetli evrak hukuku, ticari işletme hukuku, vergi hukuku, medeni hukuk, iş ve sosyal güvenlik hukuku alanlarında temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Paydaş analizini yapabilir. |
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-15 İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrar. Borçlar hukuku, kıymetli evrak hukuku, ticari işletme hukuku, vergi hukuku, medeni hukuk, iş ve sosyal güvenlik hukuku alanlarında temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Farklılıkların yönetiminin gerekliliğini açıklayabilir. |
PÇ-8 Temel denetim ilke ve teknikleri ile denetimlerin raporlanması konuları hakkında bilgi sahibi olarak; etik, yasal çevre, denetim standartları ve hile konularında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceri sahibi olur. PÇ-15 İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrar. Borçlar hukuku, kıymetli evrak hukuku, ticari işletme hukuku, vergi hukuku, medeni hukuk, iş ve sosyal güvenlik hukuku alanlarında temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders ahlak, iş ahlakı, ahlak teorileri, ahlaki ile ekonomi ilişkisi, ahlak yönetimi, etik değerler, sosyal sorumluluk yaklaşımları ve farklılıkların yönetimini kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ahlak, Moral ve İş Ahlakı Kavramları ve İş Ahlakının Tarihsel Gelişimi | Konu anlatımı ve tartışma |
| 2 | Ahlak Teorileri | Konu anlatımı ve tartışma |
| 3 | İş Ahlakı, Ahlak ve Ekonomik Sistemler | Konu anlatımı ve tartışma |
| 4 | Dünya ve Türkiye’de İş Ahlakı | Türkiye'de İş Ahlakı (1980-2011) Performans Ödevi |
| 5 | Yönetsel Ahlak ve Organizasyonlarda Ahlaki Sorunlar, | Konu anlatımı ve tartışma |
| 6 | Ahlaki Yönetim İlkeleri | Konu anlatımı ve tartışma |
| 7 | Ahlaki Değerler ve Standartlar, Ahlaki Karar Verme ve Ahlaki İkilem | Konu anlatımı ve tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Organizasyonlarda İş Ahlakının Kurumlaşması | Konu anlatımı ve tartışma |
| 10 | Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Yaklaşımları | Konu anlatımı ve tartışma |
| 11 | Paydaş Analizi | Konu anlatımı ve tartışma |
| 12 | Sosyal Denetim ve Kuumsal Sosyal Sorumluluk Mekanizmaları | Konu anlatımı ve tartışma |
| 13 | Farklılıkların Yönetimi (Tanım, Önem ve Süreç) | Konu anlatımı |
| 14 | Kültürel Farklılıklara İlişkin Modeller | Konu anlatımı ve tartışma |
| 15 | Kadınlar ve Ahlak | Cam Tavan Etkisi Sendromuna İlişkin Performans Ödevi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Özgener, Şevki, (2016). İş Ahlâkının Temelleri: Yönetsel Bir Yaklaşım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları, İnternet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||