|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ELİF KOCAGÖZ , | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin tüketici davranışları ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tüketici davranışlarının pazarlama strtejilerine etkisini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tüketici davranış modellerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Satın alma karar sürecini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-21 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
.Pazarlamada tüketici davranışlarının önemi, tüketici davranışları genel modeli, tüketici davranışları ve pazarlama stratejileri arasındaki ilişkiler, psikolojik etkiler, sosyo-kültürel etkiler satınalma karar süreci. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tüketici davranışları ve pazarlamada tüketici davranışlarının önemi | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Tüketici davranışları genel modeli | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: psikolojik, sosyal ve kişisel | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Öğrenme | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Motivasyon | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Algılama | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Tutumlar | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gruplar ve danışma grupları | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Aile | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Sosyal sınıflar | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Kültür | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Kişisel faktörler | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Satınalam karar süreci | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Mağaza tercihleri ve imajı | Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koç, Erdoğan, tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, seçkin yayıncılık, Ankara, 2007. | |
2 | Odabaşı, Yavuz ve Barış Gülfidan, Tüketici davranışları, Mediacat yay.,İstanbul, 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |