Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞL416 - İŞLETME

Kodu: İŞL416 Adı: ULUSLARARASI PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NEŞE ACAR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin uluslar arası pazarlama ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uluslararası pazarlamanın ulusal pazarlamadan farklılığını açıklayabilir PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uluslararası pazarlama hedef pazar seçimini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Uluslararası pazarlama karmasını açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Uluslar arası pazarlama kavramı,uluslar arası pazarlara yönelme nedenleri, pazara girişi engelleyen koşullar, uluslararası ticaret ve Türkiye, uluslar arası çevre ve pazarlama araştırması, pazara giriş yöntemleri, ürün politikası, uluslar arası pazarlama stratejileri, dağıtım kanalları, fiyatlama stratejisi ve ödeme şekilleri, banka ve sigorta işlemleri, uluslar arası iletişim, globalleşme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uluslararası Pazarlama Nedir? Uluslararası Pazarlamaya Niçin Yönelmeli? Pazara Girişi Engelleyen Koşullar: Korumacılık Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Uluslararası Ticaret ve Türkiye Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Uluslararası Çevre ve Pazarlama Araştırması Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Pazara giriş yöntemleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Ürün politikası: yeni ürün geliştirme, marka seçimi, ambalajlama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Uluslararası pazarlama stratejisi: adaptasyon ve standardizasyon, mamül hayat seyri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Pazar bölümleme ve pazar seçimi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Stratejik odaklaşma: ürün, üretim ve tüketici Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Uluslararası dağıtım kanalları: aracılar ve franchising Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Fiyatlama stratejileri ve ödeme şekilleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Banka ve sigorta işlemleri Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Uluslararası iletişim: ticari fuarlar, kişisel satış, Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Mektup ve reklam Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Globalleşme Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kozlu, C., Uluslararası Pazarlama, Işbankası Yayınları, Ankara, 2009.
2 Karafakioğlu, M.,Uluslar Arası Pazarlama, Beta Yay., İstanbul, 2000.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, Yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 8 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 6 24
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 122