Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACIBEKTAŞ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GRT102 - GRAFİK TASARIM

Kodu: GRT102 Adı: REKLAMCILIK BİLGİLERİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GRAFİK TASARIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL MÜEZZİNOĞLU (betulmuezzinoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Reklamcılığın diğer disiplinlerle ilişkisi, reklamda medya, araştırma, yaratıcılık, tasarım, metin / senaryo yazarlığı, kampanya, bir reklam kampanyasının aşamaları, etkileyici iletişim biçimi olarak reklam ve türlerini kavratmak. Yaratıcı düşünce oluşturmak, kampanya planlamak ve uygulamak, yayınlanmış reklam örneklerini anlatılan bilgiler çerçevesinde değerlendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Reklam: tanımı, türleri, amacı, tarihi hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Reklam kampanyalarında kullanılan iletişim araçlarını bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Reklam ortamları. Basılı ve görsel işitsel reklamları hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Reklam kampanya planında hedef kitle ve bütçe belirleyebilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Reklam planlama sürecini bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Reklam yazarlığı ve yaratıcılığı bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-7 Reklam senaryosu yazabilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-8 Tv reklamcılığı için storyboard tasarımı yapabilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-9 Reklam nasıl analizi yapabilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-10 Toplumsal cinsiyet ve reklam ilişkisini bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-11 Küreselleşme, çevre sorunları ve yeşil reklamcılığı bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-12 Uluslararası reklamcılık hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-13 Reklam kampanyalarında etik uygulamaları bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Reklamın Tanımı, Türleri, Amacı, Tarihi, Reklam Ortamları, TV, Radyo, İnternet, Gazete, Talep Araştırma Süreci, Yaratıcı Reklam Kampanyası Planlaması, Düşüncenin Gelişimi, Metin Yazım Süreci, Senaryo Yazımı, Reklam Ajansları, Yapım Şirketleri, Medya Planlaması, Bütçe, Reklam ile İlgili Çeşitli Kurum ve Kuruluşlar, Çeşitli Reklam Kampanyaları Analizi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reklam: tanımı, türleri, amacı, tarihi. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
2 Reklam kampanyalarında kullanılan iletişim araçları. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
3 Reklam ortamları. Basılı ve görsel işitsel reklamlar. Maskot tasarımı. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
4 Reklam kampanya planında hedef kitle ve bütçe belirleme. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
5 Reklam planlama süreci. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
6 Reklam yazarlığı ve yaratıcılık. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
7 Reklam senaryosu yazımı. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Tv reklamcılığı için storyboard tasarımı. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
10 Storyboard tasarımında dikkat edilmesi gereken kurallar. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
11 Reklam nasıl analiz edilir. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
12 Toplumsal cinsiyet ve reklam. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
13 Küreselleşme, çevre sorunları ve yeşil reklamcılık. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
14 Uluslararası reklamcılık. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
15 Reklam kampanyalarında etik uygulamalar. Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Casson, Prof. Herbet N. “Tanıtım ve Reklam Sanatı”. Toker Yayınları. İstanbul, 2001.
2 Ertike, Aybike Serttaş. “Reklam : Temel Kavramlar Teknik Bilgiler Örnekler”. Detay Yayıncılık. Ankara, 2009.
3 Teker, Ulufer. “Grafik Tasarım ve Reklam”. Yorum Sanat Yayınevi. İstanbul, 2009.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, slayt makinası, tepegöz, kalem, kağıt, atölye ortamı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 8 1 40
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 7 42
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120