|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GRAFİK TASARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | REYHAN TÜRK (reyhanturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
REYHAN TÜRK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklamlar, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tanım olarak reklamı, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihini, reklamın amaçlarını, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisini, reklamın ekonomik ve toplumsal etkilerini bilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Reklamın fonksiyonlarını, reklamın sınıflandırılmasını (türleri), reklamın yararlarını, reklam sürecini bilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Reklam ortamlarını, reklam ortamı seçimini, reklam ortamı türlerini ve özelliklerini bilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Reklam kampanyası kavramını, reklam kampanyası oluşum sürecini bilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizini, kampanya amaçlarının saptamasını yapabilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Kampanya stratejisinin saptamasını yapabilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemlerini bilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Reklam kampanyasında yaratıcı çalışmaları ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanmasını ve değerlendirilmesini yapabilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejileri bilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-10 | Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları ve basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlayabilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-11 | Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazımı yapabilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-12 | Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemlerini ve reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemlerini bilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-13 | Reklamla ilgili kurum ve kuruluşları (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu) bilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-14 | Uluslararası reklam uygulama esaslarını bilir. |
PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar. PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri, reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci, reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri, reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci, reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması, kampanya stratejisinin saptanması, kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri, reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi, reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler, basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak, yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak, reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu), uluslararası reklam uygulama esasları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
2 | Reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
3 | Reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
4 | Reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
5 | Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
6 | Kampanya stratejisinin saptanması | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
7 | Kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
10 | Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
11 | Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
12 | Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
13 | Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
14 | Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu). | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
15 | Uluslararası reklam uygulama esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Casson, Prof. Herbet N. “Tanıtım ve Reklam Sanatı”. Toker Yayınları. İstanbul, 2001. | |
2 | Ertike, Aybike Serttaş. “Reklam : Temel Kavramlar Teknik Bilgiler Örnekler”. Detay Yayıncılık. Ankara, 2009. | |
3 | Teker, Ulufer. “Grafik Tasarım ve Reklam”. Yorum Sanat Yayınevi. İstanbul, 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, slayt makinası, tepegöz, kalem, kâğıt. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 8 | 1 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 6 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |