Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACIBEKTAŞ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GRT217 - GRAFİK TASARIM

Kodu: GRT217 Adı: REKLAM ANALİZİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GRAFİK TASARIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı REYHAN TÜRK (reyhanturk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
REYHAN TÜRK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklamlar, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini kavratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tanım olarak reklamı, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihini, reklamın amaçlarını, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisini, reklamın ekonomik ve toplumsal etkilerini bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Reklamın fonksiyonlarını, reklamın sınıflandırılmasını (türleri), reklamın yararlarını, reklam sürecini bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Reklam ortamlarını, reklam ortamı seçimini, reklam ortamı türlerini ve özelliklerini bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Reklam kampanyası kavramını, reklam kampanyası oluşum sürecini bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizini, kampanya amaçlarının saptamasını yapabilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Kampanya stratejisinin saptamasını yapabilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemlerini bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Reklam kampanyasında yaratıcı çalışmaları ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanmasını ve değerlendirilmesini yapabilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejileri bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-10 Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları ve basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlayabilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-11 Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazımı yapabilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-12 Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemlerini ve reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemlerini bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-13 Reklamla ilgili kurum ve kuruluşları (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu) bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-14 Uluslararası reklam uygulama esaslarını bilir. PÇ-27 Reklamcılık bilgilerini ve analiz etme yöntemlerini kavrar.
PÇ-28 Reklam, tasarım ve uygulama sürecini bilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri, reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci, reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri, reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci, reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması, kampanya stratejisinin saptanması, kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri, reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi, reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler, basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak, yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak, reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu), uluslararası reklam uygulama esasları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
2 Reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
3 Reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
4 Reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
5 Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
6 Kampanya stratejisinin saptanması Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
7 Kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
8 Ara Sınav
9 Reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
10 Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
11 Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
12 Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
13 Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri. Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
14 Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar (reklam veren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu). Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
15 Uluslararası reklam uygulama esasları Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Casson, Prof. Herbet N. “Tanıtım ve Reklam Sanatı”. Toker Yayınları. İstanbul, 2001.
2 Ertike, Aybike Serttaş. “Reklam : Temel Kavramlar Teknik Bilgiler Örnekler”. Detay Yayıncılık. Ankara, 2009.
3 Teker, Ulufer. “Grafik Tasarım ve Reklam”. Yorum Sanat Yayınevi. İstanbul, 2009.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, slayt makinası, tepegöz, kalem, kâğıt.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 8 1 40
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 7 6 42
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120