|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GRAFİK TASARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL MÜEZZİNOĞLU (betulmuezzinoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BETÜL MÜEZZİNOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tipografik elemanlarla yapılacak denemelerle tipografik yaratıcılığı geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı malzemeler ile tipografik düzenlemeler yapar. |
PÇ-50 Farklı malzemeler ile tipografik düzenlemeler yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bir kavram üzerinde tipografik deneme çalışmaları yapabilir. |
PÇ-50 Farklı malzemeler ile tipografik düzenlemeler yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bir özdeyiş veya anlamlı bir cümle konu alınarak tipografik deneme çalışmaları yapabilir. |
PÇ-50 Farklı malzemeler ile tipografik düzenlemeler yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Bir metin için tipografik deneme çalışması yapabilir. |
PÇ-50 Farklı malzemeler ile tipografik düzenlemeler yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Masal ya da fabl için tipografik denemeler ile kitap tasarımı yapabilir. |
PÇ-50 Farklı malzemeler ile tipografik düzenlemeler yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Çalışma baskılarını kitap haline getirebilir. |
PÇ-50 Farklı malzemeler ile tipografik düzenlemeler yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Deneysel tipografinin anlam ve önemi, Bir kavram üzerinde tipografik deneme çalışmaları, Bir özdeyiş veya anlamlı bir cümle konu alınarak tipografik deneme çalışmaları, Bir metin için tipografik deneme çalışması, Masal ya da fabl için tipografik denemeler ile kitap tasarımı, Çalışma baskılarının kitap haline getirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Deneysel tipografinin anlam ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Sunum |
2 | Bir kavram üzerinde tipografik deneme çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
3 | Bir kavram üzerinde tipografik deneme çalışmaları | Uygulama |
4 | Bir kavram üzerinde tipografik deneme çalışmaları | Uygulama |
5 | Bir özdeyiş veya anlamlı bir cümle konu alınarak tipografik deneme çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
6 | Bir özdeyiş veya anlamlı bir cümle konu alınarak tipografik deneme çalışmaları | Uygulama |
7 | Bir özdeyiş veya anlamlı bir cümle konu alınarak tipografik deneme çalışmaları | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bir metin için tipografik deneme çalışması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
10 | Bir metin için tipografik deneme çalışması | Uygulama |
11 | Bir metin için tipografik deneme çalışması | Uygulama |
12 | Masal ya da fabl için tipografik denemeler ile kitap tasarımı | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
13 | Masal ya da fabl için tipografik denemeler ile kitap tasarımı | Uygulama |
14 | Masal ya da fabl için tipografik denemeler ile kitap tasarımı | Uygulama |
15 | Çalışma baskılarının kitap haline getirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Becer, Emre. “Modern Sanat ve Yeni Tipografi”. Dost Kitabevi. Ankara, 2008. | |
2 | Meggs, Philip B. “Type and Image”. Van Nostrand Reinhold Company. New York, 1989. | |
3 | Sarıkavak, N. Kemal. “Görsel İletişim ve Grafik Tasarımında Çağdaş Tipografinin Temelleri”. Seçkin Yayıncılık. Ankara, 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, slayt makinası, tepegöz, kalem, kâğıt, atölye ortamı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 8 | 1 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 7 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |