|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FUNDA BATTAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sayı sistemlerini öğretmek. mantıksal kapıları, doğruluk diyagramlarını ve elektriksel özelliklerini kavratmak. Boolean matematiği ve Karnaugh haritalarını kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilme becerisini kazandırmak. Birleşik mantık devrelerini, aritmetik işlem devrelerini, sayıcıları, kaydedicileri, multivibratör ve flip-flop devrelerini uygulayabilme becerisini kazandırmak. Analog-dijital ve dijital-analog dönüştürücüleri kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sayı sistemleri ile ilgili işlemler yapabilir. |
PÇ-8 Elektronik devre elemanları, sayısal ve anolog sistemler ve bu sistemlerin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. Sayısal ve anolog devre tasarımı yapabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mantıksal kapıları ve doğruluk diyagramları kavrayabilir. |
PÇ-8 Elektronik devre elemanları, sayısal ve anolog sistemler ve bu sistemlerin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. Sayısal ve anolog devre tasarımı yapabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Mantıksal kapıların elektriksel özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-8 Elektronik devre elemanları, sayısal ve anolog sistemler ve bu sistemlerin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. Sayısal ve anolog devre tasarımı yapabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-4 | Boolean matematiğini kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-8 Elektronik devre elemanları, sayısal ve anolog sistemler ve bu sistemlerin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. Sayısal ve anolog devre tasarımı yapabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-5 | Karnaugh haritalarını kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-8 Elektronik devre elemanları, sayısal ve anolog sistemler ve bu sistemlerin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. Sayısal ve anolog devre tasarımı yapabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-6 | Kodlayıcı ve kod çözücü devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-8 Elektronik devre elemanları, sayısal ve anolog sistemler ve bu sistemlerin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. Sayısal ve anolog devre tasarımı yapabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sayı sistemleri, mantıksal kapılar, doğruluk diyagramları ve elektriksel özellikleri, Boolean matematiği ve Karnaugh haritaları ile sadeleştirme ve sayısal devre tasarımı, kodlayıcılar, kod çözücüler, veri seçiciler, veri dağıtıcılar, toplayıcılar, çıkarıcılar, karşılaştırıcılar, multivibratörler ve flip-flop’lar ile sayısal devre tasarımı, asenkron ve senkron sayıcılar, kaydedicilerin çeşitleri ve özellikleri, analog-dijital ve dijital-analog dönüştürücüler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sayı sistemleri ve sayı sistemleri ile ilgili işlemler | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
2 | Mantıksal kapılar ve doğruluk diyagramları | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
3 | Mantıksal kapıların elektriksel özellikleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
4 | Boolean matematiği, sadeleştirme ve sayısal devre tasarımı | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
5 | Karnaugh haritaları, sadeleştirme ve sayısal devre tasarımı | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
6 | Kodlayıcılar ve kod çözücüler | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
7 | Veri seçiciler ve veri dağıtıcılar | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplayıcılar, çıkarıcılar ve karşılaştırıcılar | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
10 | Multivibratörler, çalışma prensipleri ve sayısal devre tasarımı | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
11 | Flip-flop’lar, çalışma prensipleri ve sayısal devre tasarımı | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
12 | Asenkron ve senkron sayıcılar | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
13 | Kaydedicilerin çeşitleri ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
14 | Analog-dijital dönüştürücüler | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
15 | Dijital-analog dönüştürücüler | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mantık Devreleri (Sayısal Elektronik), Hüseyin Ekiz, Değişim Yayınları, 2010. | |
2 | Ders notları ve laboratuvar deney föyleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı, sayısal elektronik deney seti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 13 | 1 | 18 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 42 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 9 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |