|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrenci, kumanda elemanlarının montajını ve kumanda devre elemanları kullanılarak bir fazlı ve üç fazlı asenkron motorları çalıştırma, devir yönü değiştirme, frenleme işlemlerini yapabilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kumanda devre elemanlarını ve çalışma prensiplerini bilir. |
PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Koruma rölelerinin çalışma prensibini bilir. |
PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Üç fazlı asenkron motoru kesik ve sürekli çalıştırabilir. |
PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Üç fazlı asenkron motoru farklı yerlerden çalıştırabilir. |
PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Üç fazlı asenkron motorlara dirençle, reaktansla ve oto trafosuyla yol verebilir. |
PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Üç fazlı asenkron motoru yıldız-üçgen çalıştırabilir. |
PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Üç fazlı asenkron motorun devir yönünü değiştirebilir. |
PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Üç fazlı asenkron motorlarda frenleme uygulamaları gerçekleştirebilir. |
PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Bir fazlı asenkron motorlarda devir yönü değiştirebilir. |
PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. PÇ-25 Disiplinler arası çalışabilir. Hayat boyu öğrenmeye açıktır. Ekip çalışmasına kolaylıkla uyum sağlayabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kumanda devre elemanları, koruma röleleri, bir ve üç fazlı asenkron motor kontrol ve kumanda devreleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bir fazlı asenkron motorların yapısı, özellikleri ve çalışma prensipleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Üç fazlı asenkron motorların yapısı, özellikleri ve çalışma prensipleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Butonlar, sinyal lambaları, kontaktörler ve aşırı akım röleleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Termistörler, faz koruma rölesi, faz sırası rölesi ve gerilim koruma röleleri | Anlatım, soru-cevaptartışma |
5 | Zaman röleleri, paket şalterler, mikro anahtarlar ve sınır anahtarları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Selenoid valfler, yaklaşım anahtarları ve optik algılayıcılar (fotoseller) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Basınç algılayıcıları ve termostatlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kumanda ve güç devrelerinin tasarımı ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
10 | Kumanda ve güç devrelerinin tasarımı ile ilgili uygulamalar | Anlatım-Problem Çözme |
11 | Kumanda ve güç devrelerinin tasarımı ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
12 | Kumanda ve güç devrelerinin tasarımı ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
13 | Kumanda ve güç devrelerinin tasarımı ile ilgili uygulamalar | Anlatım-Problem Çözme |
14 | Kumanda ve güç devrelerinin tasarımı ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
15 | Kumanda ve güç devrelerinin tasarımı ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çolak İ., Bayındır R., “Elektrik Kumanda Devreleri”, Seçkin,2004,Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |