|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste görsel programlama yolu ile portlar üzerinden kontrol yapmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Görsel programlama temellerini özetleyebilir. |
PÇ-9 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak alanı ile ilgili teknik çizimleri gerçekleştirebilir. Elektrik ve elektronik devrelerin tasarımını gerçekleştirerek simülasyonunu yapabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Proje ve form çalışmalarını yapabilir. |
PÇ-9 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak alanı ile ilgili teknik çizimleri gerçekleştirebilir. Elektrik ve elektronik devrelerin tasarımını gerçekleştirerek simülasyonunu yapabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Kod yazabilir. |
PÇ-9 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak alanı ile ilgili teknik çizimleri gerçekleştirebilir. Elektrik ve elektronik devrelerin tasarımını gerçekleştirerek simülasyonunu yapabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Değişkenleri tanımlayabilir. |
PÇ-9 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak alanı ile ilgili teknik çizimleri gerçekleştirebilir. Elektrik ve elektronik devrelerin tasarımını gerçekleştirerek simülasyonunu yapabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Seri port’tan veri alış verişi yapabilir. |
PÇ-9 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak alanı ile ilgili teknik çizimleri gerçekleştirebilir. Elektrik ve elektronik devrelerin tasarımını gerçekleştirerek simülasyonunu yapabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Görsel programlama temelleri, Proje ve form çalışmaları, Form çalışmaları/Kod yazımı, Değişkenler, Diziler/döngüler, Fonksiyonlar, Form özellikleri, Bileşenler, Grafik komutları, API’ler, Seri portlar, Seri port protokolleri, USB’ler, USB Haberleşme protokolleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Görsel programlama temelleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
2 | Proje ve form çalışmaları | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
3 | Form çalışmaları/Kod yazımı | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması.Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
4 | Değişkenler | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
5 | Diziler/döngüler | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
6 | Fonksiyonlar | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
7 | Form özellikleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bileşenler | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
10 | Grafik komutları | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
11 | API’ler | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
12 | Seri portlar | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
13 | Seri port protokolleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
14 | USB’ler | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
15 | USB Haberleşme protokolleri | Anlatma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | DEMİRLİ, N.,İNAN, Y., “Visual C#.NET”, Palme Yayıncılık | |
2 | Karagülle, İ., “Microsoft Visual C# .Net Başlangıç Rehberi”, Türkmen Kitabevi | |
3 | Yanık, M., “Visual Studio 2010 ile Microsoft Visual C# 4.0 for .NET Framework 4.0”, Seçkin Yayıncılık | |
4 | SHARP, J., “Adım Adım Visual C# 2010”, Arkadaş Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Ders Notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |