|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hidrolik ve pnömatik sistemlerin kurulum ve bakım işlemlerini yapmayı öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pnömatik devre elemanlarını tanımlayabilir. |
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur. PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Pnömatik devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur. PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Elektro - pnömatik devre elemanlarını tanımlayabilir. |
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur. PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-4 | Elektro - pnömatik devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur. PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-5 | Hidrolik devre elemanlarını tanımlayabilir. |
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur. PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-6 | Hidrolik devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-12 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve verilerden geçerli bir bilimsel sonuca ulaşabilme yeteneğine sahip olur. PÇ-14 Elektrik kumanda devre elemanlarını ve kullanım alanlarını bilir. Kontrol problemlerine akılcı çözümler üreterek kontrol pano tasarımı gerçekleştirebilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pnömatik devre elemanları, pnömatik devre tasarımı, pnömatik sistemler, elektro- pnömatik devre elemanları, elektro-pnömatik devre, elektro-pnömatik sistem, hidrolik devre elemanları, hidrolik devre tasarımı, hidrolik sistem, elektro-hidrolik devre elemanları, elektro hidrolik sistem. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pnömatik Devre Elemanları | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
2 | Pnömatik Devre Elemanları - Pnömatik Devre Tasarımı | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
3 | Pnömatik Devre Tasarımı - Pnömatik Sistemler | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
4 | Pnömatik Sistemler-Elektro - pnömatik Devre Elemanları | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
5 | Elektro - pnömatik Devre Elemanları | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
6 | Elektro - Pnömatik Devre | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
7 | Elektro - Pnömatik Sistem | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hidrolik Devre Elemanları | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
10 | Hidrolik Devre Elemanları - Hidrolik Devre Tasarımı | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
11 | Hidrolik Devre Tasarımı - Hidrolik Sistem | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
12 | Hidrolik Sistem - Elektro Hidrolik Devre Elemanlarını | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
13 | Elektro Hidrolik Devre Elemanlarını | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
14 | Elektro-Hidrolik Sistem | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
15 | Elektro-Hidrolik Sistem | Anlatım, soru-cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | K. Demirel, Hidrolik Pnömatik, seçkin yayınları, 2010 | |
2 | K. Demirel, Hidrolik Pnömatik Sistemler, Birsen yayınları, 2012 | |
3 | Hidrolik Makineler, İsmail Çallı, Seçkin Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, hidrolik-pnömatik deney setleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 13 | 1 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |