|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞERİFE SEHER EROL, SEÇİL HİRİK, ECE SERRİCAN KABALCI, RECEP ÇELİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkçede sözlü anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-26 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yazılı anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-26 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kompozisyon yazarken uyulması gereken kuralları ifade edebilir. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-26 Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sözlü anlatım, Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar, b) Anlatım türleri, c) Anlatım bozuklukları, Mektup, ilân, reklam, özgeçmiş, Makale, deneme, eleştiri, fıkra, Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal Rapor, tutanak Yazı türleriyle ilgili uygulamalar Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için yapılması gerekenler b)Konuşma türleri (uygulama) Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme, sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma Metin inceleme ve seçme yazılar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sözlü kompozisyon ve türleri | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
2 | Konferans, sempozyum | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
3 | Seminer, açık oturum, münazara | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
4 | Mülakat, anket, nutuk | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
5 | Yazılı kompozisyon ve türleri | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
6 | Mektup, dilekçe, deneme | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
7 | Fıkra, sohbet, makale | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tenkit, hatırat, seyahatname | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
10 | Biyografi, rapor, tutanak | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
11 | Roman, hikaye | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
12 | Tiyatro, şiir | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
13 | Kompozisyonda uyulması gereken kurallar | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
14 | Anlatım türleri | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
15 | Anlatım bozuklukları | Sözlü Anlatım, Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Muharrem Ergin - Türk Dil Bilgisi | |
2 | Prof. Dr. Zeynep Korkmaz - Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi) | |
3 | Doç. Dr. Süer Eker - Çağdaş Türk Dili | |
4 | Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |