|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sayı sistemlerini öğretmek. Mantıksal kapıları, doğruluk diyagramlarını ve elektriksel özelliklerini kavratmak. Boolean matematiği ve Karnaugh haritalarını kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilme becerisini kazandırmak. Birleşik mantık devrelerini, aritmetik işlem devrelerini, sayıcıları, kaydedicileri, multivibratör ve flip-flop devrelerini uygulayabilme becerisini kazandırmak. Analog-dijital ve dijital-analog dönüştürücüleri kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sayı sistemleri ile ilgili işlemler yapabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mantıksal kapıları ve doğruluk diyagramları kavrayabilir. |
PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mantıksal kapıların elektriksel özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Boolean matematiğini kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Karnaugh haritalarını kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Kodlayıcı ve kod çözücü devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Veri seçici ve veri dağıtıcı devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Toplayıcı, çıkarıcı ve karşılaştırıcı devrelerini analiz edebilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Multivibratörleri kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | Flip-flop’ları kullanarak sayısal devre tasarımı yapabilir. |
PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | Asenkron ve senkron sayıcıların çalışma prensiplerini kavrayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | Kaydedicilerin çeşitlerini ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | Analog-dijital dönüştürücü devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-14 | Dijital-analog dönüştürücü devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-11 Sayısal elektronik devre elemanlarını kullanarak sayısal devre tasarımını gerçekleştirir. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sayı sistemleri, mantıksal kapılar, doğruluk diyagramları ve elektriksel özellikleri, Boolean matematiği ve Karnaugh haritaları ile sadeleştirme ve sayısal devre tasarımı, kodlayıcılar, kod çözücüler, veri seçiciler, veri dağıtıcılar, toplayıcılar, çıkarıcılar, karşılaştırıcılar, multivibratörler ve flip-flop’lar ile sayısal devre tasarımı, asenkron ve senkron sayıcılar, kaydedicilerin çeşitleri ve özellikleri, analog-dijital ve dijital-analog dönüştürücüler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Analog ve sayısal kavramlar | Anlatım, problem çözme |
2 | Sayı sistemleri ve sayı sistemleri ile ilgili işlemler | Anlatım, tartışma |
3 | Kodlama ve kodlar | Anlatım, soru-cevap |
4 | Mantıksal kapılar, doğruluk diyagramları ve elektriksel özellikleri | Anlatım, tartışma, problem çözme |
5 | Boolean matematiği, sadeleştirme ve sayısal devre tasarımı | Anlatım, tartışma, problem çözme |
6 | Karnaugh haritaları, sadeleştirme ve sayısal devre tasarımı | Anlatım, problem çözme |
7 | Kodlayıcılar ve kod çözücüler | Anlatım, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri seçiciler ve veri dağıtıcılar | Anlatım, problem çözme |
10 | Toplayıcılar, çıkarıcılar ve karşılaştırıcılar | Anlatım, problem çözme |
11 | Multivibratörler, çalışma prensipleri ve sayısal devre tasarımı | Anlatım, problem çözme |
12 | Flip-flop’lar, çalışma prensipleri ve sayısal devre tasarımı | Anlatım, problem çözme |
13 | Asenkron ve senkron sayıcılar | Anlatım, problem çözme |
14 | Kaydedicilerin çeşitleri ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
15 | Sayısal elektronik ile ilgili uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mantık Devreleri (Sayısal Elektronik), Hüseyin Ekiz, Değişim Yayınları, 2010. | |
2 | Dijital Elektronik, Mustafa Yağımlı, Feyzi Akar, Beta Yayınları, 2009. | |
3 | Ders notları ve laboratuvar deney föyleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı, sayısal elektronik deney seti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |