|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Haberleşme sistemlerinin başlıca elemanlarını, yapısını, özelliklerini ve gürültü kaynaklarını kavratmak. Haberleşme sistemlerinde güç oranı ve işaret düzey birimlerini uygulayabilme becerisini kazandırmak. Genlik, frekans, faz modülasyonu ve demodülasyonu tekniklerini analiz edebilme becerisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Haberleşme sistemleri ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Haberleşme sistemlerinin başlıca elemanlarını, yapısını ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Haberleşme sistemlerindeki gürültü kaynaklarını analiz edebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Haberleşme sistemlerinde güç oranı ve işaret düzey birimlerini uygulayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Genlik modülasyonunun gerekliliğini, avantajlarını ve dezavantajlarını kavrayabilir. |
PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Genlik modülasyonu ve demodülasyonu tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Genlik modülasyonu ve demodülasyonu ile ilgili uygulamaları değerlendirebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Frekans modülasyonunun gerekliliğini, avantajlarını ve dezavantajlarını açıklayabilir. |
PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Frekans modülasyonu ve demodülasyonu tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | Frekans modülasyonu ve demodülasyonu ile ilgili uygulamaları analiz edebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | Faz modülasyonunun gerekliliğini, avantajlarını ve dezavantajlarını kavrayabilir. |
PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | Faz modülasyonu ve demodülasyonu tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | Faz modülasyonu ve demodülasyonu ile ilgili uygulamaları değerlendirebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-14 | Genlik, frekans ve faz modülasyonlarını karşılaştırabilir. |
PÇ-14 Mikroişlemci ve mikrodenetleyicilerin donanım yapısı ve programlanması hakkında bilgi sahibi olur. Mikroişlemci ya da mikrodenetleyici tabanlı ileri düzey uygulamaları gerçekleştirir. PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haberleşme sistemleri ile ilgili temel kavramlar, haberleşme sistemlerinin başlıca elemanları, yapısı, özellikleri ve gürültü kaynakları, haberleşme sistemlerinde güç oranı ve işaret düzey birimleri, genlik, frekans ve faz modülasyonlarının gerekliliği, avantajları ve dezavantajları, genlik, frekans, faz modülasyonu ve demodülasyonu teknikleri, genlik, frekans, faz modülasyonu ve demodülasyonu ile ilgili uygulamalar, genlik, frekans ve faz modülasyonlarının karşılaştırılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Haberleşme sistemleri ile ilgili temel kavramlar | Anlatım |
2 | Haberleşme sistemlerinin başlıca elemanları, yapısı ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap |
3 | Haberleşme sistemlerindeki gürültü kaynakları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Haberleşme sistemlerinde güç oranı ve işaret düzey birimleri | Anlatım, problem çözme |
5 | Genlik modülasyonunun gerekliliği, avantajları ve dezavantajları | Anlatım, tartışma, problem çözme |
6 | Genlik modülasyonu ve demodülasyonu teknikleri | Anlatım, tartışma, problem çözme |
7 | Genlik modülasyonu ve demodülasyonu ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Frekans modülasyonunun gerekliliği, avantajları ve dezavantajları | Anlatım, tartışma, problem çözme |
10 | Frekans modülasyonu ve demodülasyonu teknikleri | Anlatım, problem çözme |
11 | Frekans modülasyonu ve demodülasyonu ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme, soru-cevap |
12 | Faz modülasyonunun gerekliliği, avantajları ve dezavantajları | Anlatım, tartışma, problem çözme |
13 | Faz modülasyonu ve demodülasyonu teknikleri | Anlatım, problem çözme |
14 | Faz modülasyonu ve demodülasyonu ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme, soru-cevap |
15 | Genlik, frekans ve faz modülasyonlarının karşılaştırılması | Soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Analog Haberleşme Teorisi, Metin Yücel, Yıldız Üniversitesi Yayınları, 1991. | |
2 | Analog Haberleşme, Ahmet Hamdi Kayran, Birsen Yayınevi, 2002. | |
3 | Ders notları ve laboratuvar deney föyleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı, haberleşme deney seti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 11 | 1 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 11 | 11 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |