|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUHAMMET ALİ USER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fiber optik haberleşme sisteminin kullanım gereksinimlerini öğretmek. Fiber optik kablo çeşitlerini, yapılarını ve özelliklerini kavratmak. Fiber optik kabloda optik sinyal iletimini etkileyen parametrelerin analizini yapabilme becerisinin kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fiber optik haberleşme ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fiber optik haberleşmenin temel ilkelerini kavrayabilir. |
PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fiber optik haberleşmenin avantajlarını ve dezavantajlarını bilir. |
PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Adım indisli ve kademe indisli fiber optik kablo yapısını kavrayabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Işık taşıyıcısı olarak fiber optik kablo özelliklerini değerlendirebilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Fiber optik kabloların iletim karakteristikleri analiz edebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Işık kaynaklarını, çeşitlerini ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Işığın yansımasını ve kırılmasını kavrayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Lazer ışık kaynağının yapısını ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | CCITT standartları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | Fiber optik kablonun döşenmesini ve bağlantılarının yapılmasını uygulayabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | Fiber optik kablolarda ortaya çıkan arızaları giderebilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | Fiber optik haberleşme ile ilgili uygulamaları gerçekleştirebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-14 | Ülkemizdeki ve Dünyadaki fiber optik kablo üretimini yorumlayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-22 Fiber optik kablo özelliklerini ve fiber optik haberleşmede kullanılan malzemeleri tanır. Fiber optik haberleşmenin ilkelerini, üstünlüklerini ve kullanım alanlarını kavrar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fiber optik haberleşmeni temel ilkeleri, avantajları ve dezavantajları, fiber optik kablo çeşitleri, yapıları ve özellikleri, ışık kaynakları ve özellikleri, fiber optik kablonun döşenmesi, fiber optik kablolarda arıza giderme, fiber optik haberleşme ile ilgili uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fiber optik haberleşme ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, kavram haritası |
2 | Fiber optik haberleşmenin temel ilkeleri | Anlatım |
3 | Fiber optik haberleşmenin avantajları ve dezavantajları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Adım indisli ve kademe indisli fiber optik kablo yapısı | Anlatım |
5 | Işık taşıyıcısı olarak fiber optik kablo özellikleri | Anlatım, soru-cevap |
6 | Fiber optik kabloların iletim karakteristikleri | Anlatım |
7 | Işık kaynakları ve özellikleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Işığın yansıması, kırılması ve Snell kanunu | Anlatım |
10 | Lazer ışık kaynağının yapısı ve özellikleri | Anlatım, tartışma |
11 | CCITT standartları | Anlatım |
12 | Fiber optik kablonun döşenmesi ve bağlantılarının yapılması | Anlatım |
13 | Fiber optik kablolarda arıza arama ve giderme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Fiber optik haberleşme uygulamaları | Anlatım |
15 | Türkiye’deki ve Dünyadaki fiber optik kablo üretimine genel bakış | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Optoelektronik ve Fiber Optik, Mustafa Yağımlı, Selçuk Varol, Beta Basım Yayın, 2008. | |
2 | Fiber Optik, Sedat Özsoy, Birsen Yayınevi, 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |