|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Osilatör, filtre, karıştırıcı, modülatör ve demodülatör devrelerinin yapılarını, çeşitlerini, çalışma prensiplerini ve özelliklerini kavratmak. Osilatör, filtre, karıştırıcı, modülatör ve demodülatör devrelerini uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | R/F tekniği ile ilgili temel kavramlar bilir. |
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osilatör devrelerinin temel yapısını ve çalışma prensibini kavrayabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osilatör devre çeşitleri ve özelikleri analiz edebilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Osilatör devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Filtre devrelerinin temel yapısını ve çalışma prensibini kavrayabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Filtre devre çeşitleri ve özellikleri analiz edebilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Filtre devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Karıştırıcı devrelerinin temel yapısını ve çalışma prensibini kavrayabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Karıştırıcı devre çeşitleri ve özellikleri analiz edebilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | Karıştırıcı devrelerini uygulayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | RF ve IF yükselteçleri açıklayabilir. |
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | RF ve IF yükselteçleri uygulayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | PLL ve frekans sentezleyicileri değerlendirebilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-14 | Modülatör ve demodülatör devre çeşitlerini ve özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. Elektronik haberleşme teknolojisi alanındaki modern teknik araç ve gereçleri kullanarak sistem bakım, onarım ve kurulumunu yapar. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osilatör, filtre, karıştırıcı, modülatör ve demodülatör devrelerinin yapıları, çeşitleri, çalışma prensipleri ve özellikleri, osilatör, filtre, karıştırıcı, modülatör ve demodülatör devreleri ile ilgili uygulamalar, RF ve IF yükselteçler, PLL ve frekans sentezleyiciler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | R/F tekniği ile ilgili temel kavramlar | Anlatım |
2 | Osilatör devrelerinin temel yapısı ve çalışma prensibi | Anlatım, tartışma |
3 | Osilatör devre çeşitleri ve özelikleri | Anlatım, soru-cevap |
4 | Osilatör devreleri ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
5 | Filtre devrelerinin temel yapısı ve çalışma prensibi | Anlatım, tartışma |
6 | Filtre devre çeşitleri ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap |
7 | Filtre devreleri ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karıştırıcı devrelerinin temel yapısı ve çalışma prensibi | Anlatım, tartışma |
10 | Karıştırıcı devre çeşitleri ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap |
11 | Karıştırıcı devreleri ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
12 | RF ve IF yükselteçler | Anlatım, tartışma |
13 | RF ve IF yükselteçler ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
14 | PLL ve frekans sentezleyiciler | Anlatım, problem çözme, tartışma |
15 | Modülatör ve demodülatör devre çeşitleri ve özellikleri | Anlatım, problem çözme, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Radyo ve RF Mühendisliği Cep Kitabı, Steve Winder, Joe Carr, Bileşim Yayınevi, 2003. | |
2 | Ders notları ve laboratuvar deney föyleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı, R/F deney seti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |