|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Skaler alanları, vektörel alanları ve koordinat sistemlerini öğretmek. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazandırmak. Manyetik devreleri ve elektriksel eşdeğerlerini analiz edebilme becerisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Skaler alanları ve özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Vektörel alanları ve özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Koordinat sistemleri arasındaki dönüşümleri açıklayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Koordinat sistemleri ile ilgili uygulamaları değerlendirebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Coulomb kanunu ve uygulama alanlarını kavrayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Potansiyel ve potansiyel fark arasındaki ayrımı yorumlayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Elektrik akısını ve elektrik akı yoğunluğunu açıklayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Gauss kanunu ve uygulama alanlarını kavrayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Malzemelerin manyetik alan içerisindeki davranışlarını analiz edebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | Elektrostatik enerji kaynaklarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | Faraday kanunu ve uygulama alanlarını kavrayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | Maxwell denklemlerini ve ortak endüktans kavramını bilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | Manyetik devrelerin elektriksel eşdeğerlerini elde edebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-14 | Elektromanyetizma ile ilgili paket programları kullanabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Skaler ve vektörel alanlar, koordinat sistemleri, Coulomb kanunu, potansiyel ve potansiyel fark, elektrik akı yoğunluğu, Gauss kanunu, elektrostatik enerji, Faraday kanunu, Maxwell denklemleri, manyetik devreler ve elektriksel eşdeğer devreleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Skaler alanlar | Anlatım |
2 | Vektörel alanlar | Anlatım |
3 | Koordinat sistemleri | Anlatım, soru-cevap |
4 | Koordinat sistemleri ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
5 | Coulomb kanunu | Anlatım, problem çözme |
6 | Potansiyel ve potansiyel fark | Anlatım, problem çözme |
7 | Elektrik akısı ve elektrik akı yoğunluğu | Anlatım, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gauss kanunu | Anlatım, problem çözme |
10 | Manyetizma | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Elektrostatik enerji | Anlatım, tartışma |
12 | Faraday kanunu | Anlatım, problem çözme |
13 | Maxwell denklemleri | Anlatım, problem çözme |
14 | Manyetik devreler ve elektriksel eşdeğer devreleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
15 | Elektromanyetizma ile ilgili paket programlar | Anlatım, problem çözme, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elektromanyetik Alan Teorisi, Osman Gürdal, Seçkin Yayıncılık, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |