|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan fizyolojisini ve bedendeki elektrik sinyallerinin kaynağını kavratmak. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazandırmak. Tıp elektroniği uygulama alanlarını tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tıp elektroniği ile ilgili temel kavramlar bilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan fizyolojisi ile ilgili temel bilgiler kavrayabilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Medikal ölçüm sistemlerinin dinamik karakteristiklerini kavrayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Biyoelektrik işaretlerin oluşumunu analiz edebilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Tıp elektroniğinde kullanılan kuvvetlendiricileri ve dönüştürücüleri uygulayabilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | ENG işaretlerini ölçülebilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | EMG işaretlerini ölçülebilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | EKG işaretlerini ölçülebilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | EEG işaretlerini ölçülebilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | ERG işaretlerini ölçülebilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | Kan basıncını ölçülebilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | Kan akış hızı ve hacminin ölçebilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | Ölçümlerde kullanılan elektrotların teknik ayrıntılarını kavrar. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-14 | Tıp elektroniği ile ilgili uygulamaları değerlendirebilir. |
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan fizyolojisi ile ilgili temel bilgiler, biyoelektrik işaretlerin oluşumu, ENG, EMG, EKG, EEG ve ERG işaretlerinin ölçülmesi, kan basıncı, akış hızı ve hacminin ölçülmesi, tıp elektroniği ile ilgili uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tıp elektroniği ile ilgili temel kavramlar | Anlatım |
2 | İnsan fizyolojisi ile ilgili temel bilgiler | Anlatım, soru-cevap |
3 | Medikal ölçüm sistemlerinin dinamik karakteristikleri | Anlatım, problem çözme |
4 | Biyoelektrik işaretlerin oluşumu | Anlatım, tartışma |
5 | Tıp elektroniğinde kullanılan kuvvetlendiriciler ve dönüştürücüler | Anlatım |
6 | ENG işaretlerinin ölçülmesi | Anlatım, problem çözme |
7 | EMG işaretlerinin ölçülmesi | Anlatım, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | EKG işaretlerinin ölçülmesi | Anlatım, problem çözme |
10 | EEG işaretlerinin ölçülmesi | Anlatım, problem çözme |
11 | ERG işaretlerinin ölçülmesi | Anlatım, problem çözme |
12 | Kan basıncının ölçülmesi | Anlatım, problem çözme |
13 | Kan akış hızı ve hacminin ölçülmesi | Anlatım, problem çözme |
14 | Ölçümlerde kullanılan elektrotlar | Anlatım, soru-cevap |
15 | Tıp elektroniği ile ilgili uygulamalar | Anlatım, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fizyoloji, Ömer Bozdoğan, Palme Yayıncılık, 2004. | |
2 | Tıp Elektroniği, Ertuğrul Yazgan, Mehmet Korürek, İTÜ Yayınları, 1996. | |
3 | Biyomedikal Sinyaller ve Tıbbi Cihazlar, Osman Eroğul, İhsan Karagöz, Ankara Üniversitesi Yayınları, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı, biyomedikal deney seti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 9 | 27 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 9 | 27 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |