Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACIBEKTAŞ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / HAB217 - ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ

Kodu: HAB217 Adı: TIP ELEKTRONİĞİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İnsan fizyolojisini ve bedendeki elektrik sinyallerinin kaynağını kavratmak. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazandırmak. Tıp elektroniği uygulama alanlarını tanıtmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tıp elektroniği ile ilgili temel kavramlar bilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsan fizyolojisi ile ilgili temel bilgiler kavrayabilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Medikal ölçüm sistemlerinin dinamik karakteristiklerini kavrayabilir. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar.
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Biyoelektrik işaretlerin oluşumunu analiz edebilir. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar.
PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Tıp elektroniğinde kullanılan kuvvetlendiricileri ve dönüştürücüleri uygulayabilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 ENG işaretlerini ölçülebilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 EMG işaretlerini ölçülebilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 EKG işaretlerini ölçülebilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 EEG işaretlerini ölçülebilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-10 ERG işaretlerini ölçülebilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-11 Kan basıncını ölçülebilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-12 Kan akış hızı ve hacminin ölçebilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-13 Ölçümlerde kullanılan elektrotların teknik ayrıntılarını kavrar. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-14 Tıp elektroniği ile ilgili uygulamaları değerlendirebilir. PÇ-16 Biyoelektrik sinyallerin oluşumunu kavrar. Hastalıkları teşhis etmede yararlanılan bilgi işleme tekniklerini kullanabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnsan fizyolojisi ile ilgili temel bilgiler, biyoelektrik işaretlerin oluşumu, ENG, EMG, EKG, EEG ve ERG işaretlerinin ölçülmesi, kan basıncı, akış hızı ve hacminin ölçülmesi, tıp elektroniği ile ilgili uygulamalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tıp elektroniği ile ilgili temel kavramlar Anlatım
2 İnsan fizyolojisi ile ilgili temel bilgiler Anlatım, soru-cevap
3 Medikal ölçüm sistemlerinin dinamik karakteristikleri Anlatım, problem çözme
4 Biyoelektrik işaretlerin oluşumu Anlatım, tartışma
5 Tıp elektroniğinde kullanılan kuvvetlendiriciler ve dönüştürücüler Anlatım
6 ENG işaretlerinin ölçülmesi Anlatım, problem çözme
7 EMG işaretlerinin ölçülmesi Anlatım, problem çözme
8 Ara Sınav
9 EKG işaretlerinin ölçülmesi Anlatım, problem çözme
10 EEG işaretlerinin ölçülmesi Anlatım, problem çözme
11 ERG işaretlerinin ölçülmesi Anlatım, problem çözme
12 Kan basıncının ölçülmesi Anlatım, problem çözme
13 Kan akış hızı ve hacminin ölçülmesi Anlatım, problem çözme
14 Ölçümlerde kullanılan elektrotlar Anlatım, soru-cevap
15 Tıp elektroniği ile ilgili uygulamalar Anlatım, problem çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Fizyoloji, Ömer Bozdoğan, Palme Yayıncılık, 2004.
2 Tıp Elektroniği, Ertuğrul Yazgan, Mehmet Korürek, İTÜ Yayınları, 1996.
3 Biyomedikal Sinyaller ve Tıbbi Cihazlar, Osman Eroğul, İhsan Karagöz, Ankara Üniversitesi Yayınları, 2003.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı, biyomedikal deney seti

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 9 27
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 9 27
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120