Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

HACIBEKTAŞ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / HAB218 - ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ

Kodu: HAB218 Adı: RADYO TV TEKNİĞİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Radyo verici ve alıcılarının yapılarını, özelliklerini ve çalışma prensiplerini kavratmak. TV verici ve alıcılarının yapılarını, özelliklerini ve çalışma prensiplerini kavratmak. Renkli TV’nin analizini yapabilme becerisini kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Basit bir radyo vericisinin kurulumunu açıklayabilir. PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar.
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Basit bir radyo alıcısının kurulumunu açıklayabilir. PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar.
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Süperheterodin alıcıların yapısını ve özelliklerini kavrayabilir. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Karıştırıcıda RF sinyali ile bir lokal osilatör sinyalinin çarpıldığını bilir. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar.
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Süperheterodin alıcıların analizini yapabilir. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Hayal istasyonu frekansının analizi yapabilir. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar.
PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 TV vericilerinin ve alıcılarının kurulumunu açıklayabilir. PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 TV vericisinin blok diyagramını analizi edebilir. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar.
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 TV alıcısının blok diyagramını analizi edebilir. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar.
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-10 Renkli TV’nin yapısı ve çalışma prensibi kavrayabilir. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-11 Renkli resim oluşumunun aşamalarını açıklayabilir. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-12 Renkli TV’deki renk katı katmanlarını bilir. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-13 Radyo ve TV standartları hakkın da bilgi sahibi olur. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-14 Radyo TV tekniği ile ilgili uygulamaları yorumlayabilir. PÇ-8 Bilgisayar destekli çizim ve devre tasarımı ile ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir, elektrik/elektronik devreleri tasarlar ve simülasyonunu yapar.
PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır.
PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Radyo vericisini ve alıcısını oluşturan alt sistemler, Süperheterodin alıcıların yapısı ve özellikleri, TV vericisinin ve alıcısının blok diyagramı, Renkli TV’nin yapısı ve çalışma prensibi, Radyo ve TV standartları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Radyo vericisini oluşturan alt sistemler Anlatım, problem çözme
2 Radyo alıcısını oluşturan alt sistemler Anlatım, problem çözme
3 Süperheterodin alıcıların yapısı ve özellikleri Anlatım, soru-cevap
4 Süperheterodin alıcıların blok diyagramı Anlatım, soru-cevap
5 Süperheterodin alıcıların analizleri Anlatım, problem çözme
6 Hayal istasyonu frekansının analizi Anlatım
7 TV vericileri ve alıcıları Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 TV vericisinin blok diyagramı ve analizi Anlatım, problem çözme
10 TV alıcısının blok diyagramı ve analizi Anlatım, problem çözme
11 Renkli TV’nin yapısı ve çalışma prensibi Anlatım, soru-cevap
12 Renkli resim oluşumu Anlatım, soru-cevap
13 Renkli TV’deki renk katı katmanları Anlatım
14 Radyo ve TV standartları Anlatım
15 Radyo TV tekniği ile ilgili uygulamalar Anlatım, problem çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Görüntü Sistemleri Renkli Televizyon Tekniği ve Onarımı, Kadir Çetin, Fikret Çalışan, Birsen Yayınevi, 1999.
2 Televizyon Tekniği, Avni Morgül, Adnan Ataman, Boğaziçi Yayınları, 1997.
3 Ders notları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 9 27
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 9 27
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120