|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN KÖSE (serkankose@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sözlü anlatı türlerinden halk hikayesi ve fıkra hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşlevsel halk bilimi kuramlarını kavrayabilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halk hikayesi ve fıkra türleri, özellikleri ve çeşitleri; diğer türlerle ilişkisi. Bu türler üzerine yapılan akademik çalışmalar. Örnek metinlerin incelemeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halk, halk bilimi kavramları ve Avrupa’da halk bilim tarihi | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
2 | Türkiye’de halk bilimi araştırmaları tarihine bakış | Anlatma Yöntemi, İlişki Kurma |
3 | Halk bilimi alan araştırması yöntemleri ve bazı terimler üzerine | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
4 | Metin merkezli kuramlar – Gelişme Kuramı-Yayılma Kuramı | Kaynak Tarama, Makale İncelemesi |
5 | Tarihi-Coğrafi Fin Kuramı ve Yöntemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
6 | Psikanalitik Kuram ve Yöntem | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
7 | Yapısalcı Kuram ve Yöntem | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bağlam Merkezli Kuramlar-İşlevsel Kuram ve Yöntem | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
10 | İşlevsel Kuram ve Yöntem | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
11 | Sözlü Formül Kuramı ve Yöntemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
12 | Sözlü Formül Kuramı ve Yöntemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
13 | Performans Kuram | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
14 | Performans Kuram | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oğuz, M. Öcal (2014). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Kuramlar ve Yöntemler. (Metin Ekici). Ankara: Grafiker. | |
2 | Çobanoğlu, Özkul (2005). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ankara: Akçağ. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |