|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAYRAM DURBİLMEZ (bdurbilmez@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tekke-tasavvuf edebiyatının oluşum ve gelişim sürecini kavratmak. Bu edebiyatın belli başlı tür ve şekillerini; önemli temsilcilerini kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tekke tasavvuf edebiyatının oluşum ve gelişimini kavrayabilir. |
PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tekke-Tasavvuf edebiyatının nazım şekil ve türlerini kavrayabilir. |
PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk Tekke Edebiyatı geleneği ve terimleri. Tekke ve tasavvuf edebiyatının sosyal ve kültürel zemini. İslam dini ve tasavvuf anlayışı. Türkler ve İslam kültür çevresi. Tekke tasavvuf edebiyatının tarihi gelişimi. Tekke-tasavvuf edebiyatının manzum ve mensur eserleri. Yüzyıllara göre belli başlı temsilciler (Ahmed Yesevî, Yunus Emre, Hacı Bektaş Veli, Abdal Musa, Hacı Bayram Veli vd.). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tekke-tasavvuf edebiyatının terimleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay yöntemi |
2 | Tekke-tasavvuf edebiyatının sosyal ve kültürel zemini. Tasavvufi Zümreler | Örnek Olay yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Tekke / derviş edebiyatı gelenekleri-1 | Örnek Olay yönetmi, Tartışma Yöntemi |
4 | Tekke / derviş edebiyatı gelenekleri-2 | Örnek Olay yönetmi, Tartışma Yöntemi |
5 | Tekke edebiyatı ve temsilcileri üzerine akademik çalışmalar | Tartışma, Makale Eleştirisi |
6 | Tekke-tasavvuf edebiyatının Anadolu’ya taşınması | Tartışma, Makale Eleştirisi |
7 | Tekke edebiyatının yazılı kaynakları üzerine incelemeler: Menakıbnameler ve Fütüvvetnameler | Tartışma, Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | 12. ve 13. yüzyıl tekke-tasavvuf edebiyatı temsilcileri | Tartışma, Makale Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
10 | 14. ve 15. yüzyıl tekke-tasavvuf edebiyatının özellikleri | Tartışma, Makale Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
11 | 14. ve 15. yüzyıl tekke-tasavvuf edebiyatının temsilcileri | Tartışma, Makale Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
12 | 16. 17. ve 18. yüzyıl tekke-tasavvuf edebiyatının özellikleri | Tartışma, Makale Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
13 | 16. 17. ve 18. yüzyıl tekke-tasavvuf edebiyatının temsilcileri | Tartışma, Makale Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
14 | 19. ve 20. yüzyıl tekke-tasavvuf edebiyatının özellikleri | Tartışma, Makale Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi |
15 | 19. ve 20. yüzyıl tekke-tasavvuf edebiyatının temsilcileri | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Durbilmez, Bayram, Gelenekli Türk Anlatıları-1, Ötüken Yay.: İstanbul 2017. | |
2 | Durbilmez, Bayram, Derviş Tarzı Türk Edebiyatı, İstanbul 2018. | |
3 | Durbilmez, Bayram, Türk Kültür Coğrafyası, Ötüken Yay.: İstanbul 2019. | |
4 | Güzel, Abdurrahman, Dini- Tasavvufi Türk Edebiyatı, Akçağ Yay., Ankara 1999. | |
5 | Oğuz, M. Öcal (Ed.), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, 17. Baskı, Grafiker Yay., Ankara 2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |