|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | LOJİSTİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET KORKMAZ (ahmetkorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET KORKMAZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir |
PÇ-4 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci-sistemi analiz eder, edindiği bilgi ve becerileri yorumlar ve değerlendirir. PÇ-6 Alanıyla ilgili kaynak araştırması yaparak veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-7 Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır. PÇ-10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-11 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir ve davranışlarına yansıtır. PÇ-12 Atatürk ilke ve inkılaplarını bilir. PÇ-14 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. 1 |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlının yıkılış sürecini tartışabilir |
PÇ-4 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci-sistemi analiz eder, edindiği bilgi ve becerileri yorumlar ve değerlendirir. PÇ-6 Alanıyla ilgili kaynak araştırması yaparak veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-7 Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır. PÇ-10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-11 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir ve davranışlarına yansıtır. PÇ-12 Atatürk ilke ve inkılaplarını bilir. PÇ-14 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. 1 |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı devletinin yıkılışı ile I.Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir. |
PÇ-4 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci-sistemi analiz eder, edindiği bilgi ve becerileri yorumlar ve değerlendirir. PÇ-6 Alanıyla ilgili kaynak araştırması yaparak veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-7 Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır. PÇ-10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-11 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir ve davranışlarına yansıtır. PÇ-12 Atatürk ilke ve inkılaplarını bilir. PÇ-14 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. 1 |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Milli mücadele sürecini tartışabilir. |
PÇ-4 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci-sistemi analiz eder, edindiği bilgi ve becerileri yorumlar ve değerlendirir. PÇ-6 Alanıyla ilgili kaynak araştırması yaparak veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-7 Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır. PÇ-10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-11 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir ve davranışlarına yansıtır. PÇ-12 Atatürk ilke ve inkılaplarını bilir. PÇ-14 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. 1 |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin içeriği, amacı, temel kavramlar | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
2 | Osmanlı Devleti’nin toplum yapısı ve yıkılışının sebepleri (İç Sebepler) Sebepler) | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
3 | Osmanlı Devleti’nin yıkılışının sebepleri (Dış Sebepler) ve 18-19. yüzyıllarda batılı devletlerin Osmanlı Devleti üzerindeki politikaları | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
4 | Osmanlı Devleti’ndeki yenileşme hareketleri | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
5 | II. Meşrutiyet Dönemi ve 19. yüzyılda Osmanlı Devleti’ni dağılmaktan kurtarmaya yönelik fikir akımları | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
6 | Kırım Savaşı, 93 Harbi, 1878 Berlin Antlaşması sonrasında yaşanan gelişmeler ve Trablusgarp Savaşı | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
7 | Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı’nın başlaması (savaş öncesi durum, savaşın genel sebepleri, bloklaşmalar, savaşın gelişimi, Osmanlı Devleti’nin savaşa girme sebepleri) ve Osmanlı Devleti | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. I. Dünya Savaşı’nın Sona ermesi, Mondros Mütarekesi ve bağlı işgaller. | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
10 | Milli Mücadele için ilk adımlar (Milli Cemiyetler ve Milli Varlığa Düşman Cemiyetler) | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
11 | Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (İzmir’in İşgali, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsuna Çıkışı, Genelge ve Kongreler Dönemi) | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
12 | Milli Mücadele’nin Meşruiyeti Meselesi ve Misak-ı Milli’nin ilanı | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
13 | TBMM’nin açılması ve beraberindeki gelişmeler | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
14 | Kurtuluş Savaşı’ndaki gelişmeler ve cepheler | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
15 | Kurtuluş Savaşı’ndaki gelişmeler ve cepheler | konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ana Kaynak, Editör Asaf ÖZKAN, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, 2012 | |
2 | Ana Kaynak, Editör Cezmi Eraslan, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2729 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1690, Eskişehir 2018. | |
3 | Ana Kaynak, KEMAL ATATÜRK, NUTUK, (Bu Günkü Dille Yayına Hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep KORKMAZ),Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Haritalar, CD/DVD, Bilgisayar, Projection |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |