Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Psikoloji biliminin doğasını bilebilir |
PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Psikoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir |
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Birey ve toplum ilişkilerini açıklayabilir. |
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Psikoloji Biliminin Doğası, Psikolojide Araştırma Teknikleri, Davranışın Biyolojik Temelleri, Duyum ve Algılama, Öğrenme, Güdüleme, Heyecan, Yaşam Boyu Gelişim, Kişilik ve Kişilik Kuramları, Normal Dışı Davranışlar, Sosyal Psikoloji, Psikoterapi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin tanıtımı,psikolojinin önemi ve kuralları |
Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi |
2 |
Psikoloji biliminin tanımı ve içeriği psikolojinin alt alanları tarihsel gelişimi ve ekoller |
Sözlü anlatım |
3 |
Psikolojide araştırma yöntemleri psikolojide etik konular |
Sözlü anlatım |
4 |
Fizyoloji ve davranış merkezi sinir sistemi çevresel sinir sistemi |
Sözlü anlatım |
5 |
Genetik ve davranış İnsan davranış genetiği (zeka,şizofreni,kişilik özellikleri,saldırganlık vb.) |
Sözlü anlatım |
6 |
Duyusal süreçler ve özellikleri Duyusal eşikler Duyular(görme,acı/ağrı vb.) |
Sözlü anlatım |
7 |
Algı,algısal örgütleme Algısal değişmezlikler Uzaklık,derinlik algısı Algısal yanılsamalar |
Sözlü anlatım |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bİlinç ve kuramsal yaklaşımlar Uykunun aşamaları ve fizyolojisi Rüya |
Sözlü anlatım |
10 |
Bilinçte yapay değişmeler Madde kullanımı Psikoaktif ilaçlar ( depresanlar,stimulanlar,halüsinojenler ) |
Sözlü anlatım |
11 |
Öğrenme ve özellikleri Klasik koşullanma ve bileşenleri Edimsel koşullanma İnsanlarda klasik koşullanma ve davranış değişikliği |
Sözlü anlatım |
12 |
Öğrenme Aralıklı pekiştirme Bilişsel öğrenme |
Sözlü anlatım |
13 |
Bellek Duyusal kayıtlar Kısa süreli bellek ( çalışan bellek ) |
Sözlü anlatım |
14 |
Bellek Uzun süreli bellek (episodik-semantik bellek,örtük-açık bellek) Yeniden yapılandırılmış bellek |
Sözlü anlatım |
15 |
Yıl sonu değerlendirmesi ve genel tartışma |
Makale raporu ve tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
[1] Ç.T. Morgan; Psikolojiye Giriş (Çev.Hüsnü Arıcı), Metaksan Matbaacılık, Ankara 2000. [2] Mustafa Şekip Tunç; Psiklojiye Giriş, Barış Kitabevi, [3] Calvin. S.Hall; Freudyen Psikolojiye Giriş, Kaknüs Yayınevi, 1999 |
2 |
Feriha Baymur Genel Psikoloji, İnkılap Yayınları, İstanbul, 1994.Doğan Cüceloğlu, Keşkesiz Bir Yaşam İçin, Remzi Kitabevi, 2004, İstanbul |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
[1]Ç.T. Morgan; Psikolojiye Giriş (Çev.Hüsnü Arıcı), Metaksan Matbaacılık, Ankara 2000
[2]Mustafa Şekip Tunç; Psiklojiye Giriş, Barış Kitabevi,
[3]Calvin. S.Hall; Freudyen Psikolojiye Giriş, Kaknüs Yayınevi, 1999
|